dinsdag 8 juni 2010

Samsung Wave S8500

Ik baal enorm dat ik mijn mobieltje niet meer aan de pc kan koppelen sinds ik Win7 heb. Al mijn foto's maak ik ermee, en nu moet ik boven de oude pc aanzetten, daar de foto's op een usb-stick laden en dan beneden via die stick in mijn "goede" pc laden. Maar ik heb de oplossing zojuist gevonden! :-D

Ik ben weer even een paar dagen vrij, en heb mij vanochtend eens geworpen op de stapel papierwerk die de laatste tijd is blijven liggen. Heel wat saaie zaken afgehandeld, dat schoont lekker op! Onderaan de stapel lag een envelop met een aanbieding van een onbekende firma om mijn mobiele abo te verlengen, dat in september afloopt. Dat bracht me op een idee...

Ik heb eens ingelogd op de KPN website, en jawel, ook daar stond al een aanbieding voor mij klaar. Kennelijk willen ze mij graag houden als klant, lol. Normaal sluit ik altijd voor 2 jaar een abo af bij The Phonehouse, omdat zoon z'n vriend Frank daar werkte. Maar die werkt daar nu niet meer, dus de reden om daarheen te gaan is ook weg. Na 2 jaar zegde ik dat abo dan op, om bij een andere provider weer een nieuwe af te sluiten. Vanwege de ruime keuze aan aanbiedingen die je dan hebt.

Maar KPN bevalt prima, en ook de Samsung SGH-P960 die ik al bijna 2 jaar gebruik ben ik zeer over te spreken. Jammer alleen dat ie nu al zo verouderd is dat Samsung hem niet meer ondersteunt, en hij niet met Win7 kan communiceren.

Ik mocht op de website, bij verlenging met 2 jaar, kiezen uit tientallen mobieltjes. Dat was nog een heel gezoek: welke valt af, en welke wil ik wel. Ik wil vooral een goede camera, alle muziek kunnen afspelen, heel lange gesprekstijd, en GPRS lijkt me ook geweldig op m'n telefoon! Ontzettend handig voor iemand die heel goed is in verdwalen. OMG... navigatie bij de hand als ik aan de wandel ben!!!



Mijn keuze is gevallen op de SAMSUNG WAVE S8500. Ik heb hem al besteld, en hij wordt binnen een week thuisbezorgd! Een uitgebreide recensie vind je hier: http://www.samsungwave.nl/ en ik heb er expres op gelet dat het een heel recent toestel is, zodat het niet weer binnen 2 jaar al hopeloos is verouderd (hoop ik).

Oh ja, en z'n geheugen kan worden uitgebreid met een SD-kaartje, en laat ik die nu ook al in m'n oude telefoontje hebben: eentje van 2GB. Die kan ik dan dus zo overzetten :-)

9 opmerkingen:

C zei

Heel stiekem denk ik ook wel eens aan zo'n leuk speelgoedje, maar ik maak niet eens per jaar mijn prepaid kaart op (a 10 euro) dusseuh.... voor mij zou het alleen zin hebben als ik er aardig mee kan internetten. Dus de vraag is: kan dat en wat kost dat?

Caro zei

Oeps, dat ben ik dus (met een toetsenbord dat wel een nieuw batterijtje lust)

Aragog zei

Toestelletje is denk ik normaal zo'n 400 euro, maar het is gratis bij een 2 jaar abo met 220 belminuten/sms-jes en daarbij een extra internetpakket genomen (internet totaal), dat is onbeperkt en supersnel internet, voor 2,50 per maand extra. Samen betaal ik de komende tijd dan 24 euro per maand, en het toestel is helemaal gratis.

Heb ik teveel aan die 220 min/sms dan mag ik dat na 3 maanden naar beneden bijstellen (= minder gaan betalen). Maar ik bel vrijwel alleen met het mobieltje, heb het altijd bij me, dus voor mij kan die 220 mins wel uit.

Wat het kost ligt er helemaal aan: Je kunt hem zelf kopen, en dan prepaid erin. Of een abo nemen, hoe duurder abo hoe meer keuze aan toestellen. Ik had bv voor dit abo ook gratis een blackberry mogen uitzoeken.

Bij mijn abonnement zat al internet in, maar aangezien ik dat graag en veel gebruik, heb ik voor 2,50 per maand een extra internetpakketje genomen. Sneller en onbeperkt. Gratis = je betaalt voor wat je (langzaam) binnenhaalt. Dat kan alleen uit als je het maar zelden gebruikt.

Mama Lotje zei

Ik dacht laat ik ook eens kijken wanneer mijn abo afgelopen is want ik lust ook wel een nieuw mobieltje :O Ik mag 13 juni (zondag dus) 1 bestellen :D:D

Mijn keus is gevallen op SonyEricsson Vivaz Pro t.w.v. €370 gratis bij 20 euro abbo (had 50 :O) en neem er dit keer ook internet bij.

http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/TSEVIVPRbl.html#

Aragog zei

Ook een leuke! En jij hebt er ook GPRS op hoor! Je zei aan de foon van niet, maar kijk maar es rechts bij de specificaties... GPRS Ja en Navigatiesoftware Ja ;-)

Nu hoeven we allebei nooit meer te verdwalen *grin*

Mama Lotje zei

ik zie het :D

Sabine zei

oeh lotje, dat is de telefoon die ik ook graag wilde :P haha, maar helaas zit ik nog tot volgend jaar ergens halverwee vast aan deze :P

Cassie zei

Dit is toch een van de betere (maar ook duurdere) telefoontjes momenteel op de markt. Samsung maakt qua stabiliteit en betrouwbaarheid al jaren hele goede telefoons. Volgens mij heb je een goede :)

Anoniem zei

het is GPS by the way, gprs is dataverbinding uit het jaar 0. en je kunt beter naar BelCompany gaan trouwens, echt goede service, en beste prijs