maandag 11 oktober 2010

Klaar voor de Herfst


Zo zag mijn vijver er vanmiddag nog uit. Door alweer wat kouder water, begonnen de waterplanten al minder mooi te worden. Toch vind ik het altijd jammer om alle planten helemaal af te knippen, want dat betekent voor mij het definitieve einde van de zomer :-(


Maar het begint al herfst te worden: er liggen elke dag wat meer gekleurde bladeren in de tuin. En die vallen ook in het water. Mijn vijver is zo mooi helder, daar wil ik geen dikke laag rottende bladeren in hebben.

En nu is ie dan leeg en kaal, en zitten de visjes (met wat hulp van een buurman) weer voor een paar maanden "opgesloten" onder een groot net waar geen herfstblaadje doorheen kan komen.


Alle vetplanten en cactussen heb ik vanmiddag alvast tijdelijk in de keuken gezet. Nu is het hopen dat de kids snel weer eens langskomen, want ik wil dit jaar het grote poppenhuis boven neerzetten, en het dressoir voor de schuifpui. Met daarop dan gezellig alle planten die 's zomers in de tuin staan! Helaas is dat een klus die ik in m'n uppie niet gedaan krijg.

Vorig jaar heb ik het dressoir zo lang laten staan waar ie normaal staat (= voor de grootste radiator), dat het uiteindelijk geen zin meer had om hem nog te gaan verplaatsen. Maar het scheelt een heel stuk aan warmte (en stookkosten) als die verwarming tijdens de koude maanden helemaal vrij staat :-0

Geen opmerkingen: