maandag 18 oktober 2010

Winter Proof

Net voor de kou en de eerste nachtvorst aan, had ik verleden week alle vetplanten en cactussen uit de tuin naar binnen gehaald. Vrijdag kwamen de kids langs, om te helpen het grote poppenhuis naar boven te brengen, en om het dressoir voor de tuindeuren te schuiven.

Dat dressoir staat in de lente/zomer tegen de muur, oftewel: helemaal voor de grootste radiator in de woonkamer. Met die kast + poppenhuis ervoor hebben de poppenhuispopjes het warmer dan ik, lol. En omdat ik in de herfst/winter de tuindeuren toch niet open heb, staat ie dan beter voor de schuifpui.

Andere jaren zette ik al die planten in de vensterbanken boven, maar dit jaar is het poppenhuis dus naar boven gezet, en heb ik de meeste tuinplantjes nu gezellig bij me in de woonkamer. Met ertussen de 1:12 plantenkas, waar ik nog mee bezig ben. En alvast een hyacintenbol in het oude hyacintenglas :-)

Het afgelopen weekend was ik vrij, met de nadruk op was, want er was iemand ziek geworden, en dus....
Nu alleen nog alle houten tuindingen, zoals een groot rek, tuinbank, plantentafeltjes e.d. in de schuur zetten. Maar dat moet even wachten tot Sabine haar spullen heeft opgehaald, hopelijk morgen. Want woensdag mag ik weer werken, en dan vrijdag en zaterdag, en daarna weer maandag en dinsdag. Met tussendoor op zondag oppas-oma zijn :-)
En dus ben ik blij dat ik buiten nu zo goed als klaar ben. Het is ineens bar koud, en er komt weer een periode aan van heel veel werken.

En als ik dan wel eens vrij ben, wil ik natuurlijk kleinzoon ook even zien (eehh ja, en dochter ook wel hoor, hihi).

Nu dan nog de bloembollen poten die ik al in huis heb, maar dat lukt in deze, of anders aan het eind van de volgende week vast nog wel :-)

1 opmerking:

AnneRie zei

Dat staat heel gezellig zo :-)