donderdag 4 november 2010

Politie zoekt getuigen berovingen Emmer Dennen

Ja Gelkinghe, dit is dus vlakbij mijn huis, echt het stuk bos waar ik veel in wandel, en waar ik hier ook geregeld foto's van plaats. Ik woon er zelfs eigenlijk in, want waar mijn huis nu staat was vroeger ook bos, en de 2 oude bomen in mijn achtertuin stonden er toen ook al. Tante Siet haar balkon kijkt er ook op uit, die woont ook aan deze bosrand.

Het fietspad waar de mensen hier heel veel gebruik van maken heeft zelfs een naam: Oude Markeweg. Dat zal heel vroeger wel een zandpad door het bos zijn geweest.

Ik wil binnenkort weer eens naar tante Siet lopen, het bos is nu zo mooi met al die herfstkleuren... Ik voel me erin thuis, ken elk paadje, en ik kan me niet voorstellen dat ik bang zou moeten zijn om daar te lopen/fietsen :-(

Zelfs in het donker loop ik daar wel, vooral na einde zomertijd als het toch al vroeg donker is. Even een frisse neus halen voor het slapen gaan. Maar ook wel bv terug naar huis in de nieuwjaarsnacht, of op de fiets 's nachts na een etentje bij dochterlief.

EMMEN – De politie is bezig met een onderzoek naar een drietal berovingen in de Emmer Dennen. Voor deze zaken, die mogelijk verband houden met elkaar, heeft de politie een onderzoeksteam geformeerd. Dit team is op zoek naar getuigen. Mensen die in de Emmer Dennen de afgelopen weken personen of gebeurtenissen hebben gezien die te maken kunnen hebben met de berovingen.

Meer informatie:

Op dinsdag 19 oktober is omstreeks kwart voor elf 's avonds een 56-jarige vrouw beroofd door een onbekende man. De vrouw fietste over het verharde fietspad tussen Angelslo en Emmerhout. Ter hoogte van de Heckningecamp werd ze van de fiets geduwd door een man die naast haar kwam rijden op een fiets. Nadat de vrouw was gevallen, trok de man haar tas van de schouder en ging er mee vandoor. In de tas zat haar portemonnee met inhoud. Na de beroving belde de vrouw de politie, waarna een onderzoek op de plaats van het incident is gevoerd. Daar is een sporenonderzoek gedaan door forensische rechercheurs, waarbij nog wat persoonlijke bezittingen van de vrouw zijn teruggevonden die ze bij de worsteling was kwijtgeraakt.

Kort na de beroving heeft het slachtoffer met een vrouw gesproken die vanuit de richting Rondweg kwam fietsen. De politie wil deze vrouw graag spreken en verzoekt haar of ze contact wil opnemen.

Ruim een week later op woensdagavond 27 oktober, rond tien uur 's avonds, is een 72-jarige man van zijn fiets geduwd en bedreigd door twee mannen. Hij reed over het fietspad tussen de Dingspellaan en de Laan van de Eekharst. Ter hoogte van een bankje kwam een van de daders op hem af rennen en gaf hem een duw. Daardoor kwam hij te vallen, waarna hij werd bedreigd met een wapen. Omdat de man verder niets van waarde voor de daders bij zich had, zijn ze er vandoor gegaan zonder buit.

Op vrijdagavond 29 oktober om acht uur 's avonds is een 17-jarig meisje uit Emmen slachtoffer van een gewelddadige beroving door meerdere daders. Ze fietste over een verhard fietspad tussen de Laan van de Eekharst en het Scheperziekenhuis. Bij een bankje werd ze van haar fiets geduwd, waarna ze door meerdere daders is bedreigd met een wapen, geslagen en beroofd. Bij de beroving is haar portemonnee met inhoud gestolen. Na de gewelddadige beroving is het meisje verder gefietst.

Op zoek naar getuigen

Deze drie berovingen hebben alle plaatsgevonden in de Emmer Dennen, en wel in het bosvak dat wordt begrensd door Scheperziekenhuis, Houtweg, en de wijken Emmerhout en Angelslo.

Het onderzoeksteam is op zoek naar mensen die de afgelopen weken in de Emmer Dennen zijn geweest en die iets bijzonders is opgevallen dat verband kan houden met deze berovingen. Het gaat om de mensen die nog niet met de politie hebben gesproken.

Getuigen kunnen contact opnemen met de politie in Emmen, telefoon 0900 8844. Mensen die reden hebben om hun informatie anoniem door te geven, kunnen dit doen bij Meld Misdaad Anoniem, telefoon 0800 7000.

Geen opmerkingen: