vrijdag 24 december 2010

Arbeidsvitamientjes

Op het werk zijn ze mij nog niet vergeten. Ik krijg van alle collega's geregeld berichtjes via hyves, sms-jes en telefoon. Dinsdag een sms van de eigenares van de pomp, dat ze bij me aan de deur geweest was, maar omdat ik niet thuis was, had ze iets achtergelaten. Andere oma heeft dat voor me in de keuken gelegd, want om nu een presentje een week buiten te laten liggen in dit weer... 

Dat was een mooi rood doosje met ontzettend luxe bonbons, een kerstkaart en 2 irischeques van E 12,50 elk. Daar ga ik lekker mee winkelen als de sneeuw weer weg is :-)

Gisteravond de baas op hyves: Heb je morgenmiddag iets? Hoezo, moet ik werken? Nee hoor, maar hij wou na het werk even bij me langskomen: 


Hij is bijna 2 uur gebleven, gezellig bijpraten over mijn arm en over het werk. Met een enorme fruitmand! In al die jaren dat ik er werk is er nog nooit zoiets gedaan als er iemand ziek was. Ontzettend lief :-)

Er zat een kaartje bij met de namen van alle collega's. Enorm veel fruit voor mij alleen: een ananas, een meloen, bananen, mandarijntjes, appels en peren en sinaasappels, lichées, druiven, snoeptomaatjes, een pot vruchten op sap, en een rol Droste chocolaadjes. 

Van Hofman, de beste groenteboer van Emmen, zelfs AnneRie is er al wel eens geweest. Vandaar dat een fles drank erin niet gelukt was. G.: Dat hebben ze daar helaas niet, lol. Ik zei dat ik vast wel snel beter ben als ik dat allemaal op heb. Dat is ook de bedoeling ervan!

Nu maar flink aan de vitamientjes dus. Ik word voor heel januari nog niet ingeroosterd. Mocht ik wel weer aan het werk willen (nou ja kunnen, willen nu al wel weer!), dan moest ik maar bellen en dan gaat hij kijken of ik dan eerst eens een halve dienst kan overnemen van iemand. En als ik weer begin dan de eerste tijd ook heel rustig aan met vakken vullen zei hij, niet direct weer zware trays gaan tillen, dat vangen je collega's dan wel op. 

M. had gelijk aangeboden om 1e kerstdag van mij over te nemen, zij werkt nu beide kerstdagen de middagdienst. Voel ik me best rottig over, maar dan werk ik straks met Pasen of zo wel een keertje extra voor haar. En nu begin ik alvast maar aan m'n fruitmand, want het wordt nog een hele klus om dat allemaal op tijd op te krijgen in m'n uppie :-D

Geen opmerkingen: