maandag 20 december 2010

Den Haag


Vandaag moest Noortje werken. Rick en ik gingen de wekelijkse boodschappen halen, in Nootdorp. En dat terwijl ze een enorm winkelcentrum vlak naast de deur hebben. Maar ik vond het niet erg, zo zie je nog eens iets van het land :-)


Vanmiddag hadden we nog wat boodschappen te doen, maar nu in Den Haag. Helemaal leuk! Vooral omdat we zelfs in de Regentessenlaan moesten zijn, waar zoonlief een jaar of 10 geleden op kamers ging wonen toen hij in dienst kwam bij Defensie. Broertje in Australie woonde daar toen bij hem om de hoek, aan de De La Reyweg. Ik herkende de buurt gelijk.


We reden ook langs Madurodam, waar je door de kale bomen heen een deel van kon zien: een totaal ondergesneeuwde miniatuurstad.

Madurodam
En toen alle boodschappen gedaan waren, pikten we schoondochter op, die klaar was met haar werk. Ze stond op ons te wachten voor de ingang van het koninklijk paleis! Ik durfde geen foto van haar maken want dan kwamen de 2 paleiswachten er ook op, en ik wist niet of die dat wel goed zouden vinden. Dan maar een foto gemaakt van de zijkant van de ingang. 1 van de 2 pilaren waartussen de oprijlaan begint, zie je rechts op de foto:

Ingang paleis Huis ten Bosch
N. gaat nu sporten, en ik lekker een uurtje in bad. Als ze terug komt gaan we samen eten. Aangezien N. en ik daar vanavond dus allebei geen tijd voor hebben (grijnz) mag zoonlief koken.

Geen opmerkingen: