donderdag 16 december 2010

Gips eraf !!!

Ik tik dit weer, zij het heel stijfjes en onwennig en flink pijnlijk, met 2 handen :-)

Mijn arm zag er prima uit, het gips ging eraf en ik heb er nu alleen een soort steunkous omheen. Ik mag hem weer bewegen, dat moet zelfs, voorzichtig aan maar wel de spieren weer gebruiken en oefenen. De elleboog geneest verder ook zonder gips, zei de dokter, en over 2 weken terugkomen.

Het doet nu wel zeerder, zonder de steun van het gips, en vooral ook mijn hand en pols, die ook een flinke dreun hebben gekregen: zwaar gekneusd dus. Mijn vingers zijn nog steeds dikker en donkerder dan van m'n "goede" hand. Maar ik kan weer een beetje schrijven nu, normaal in bad, alle kleren + m'n winterjas weer gewoon aan, enz. :-D

Dochter en ik zaten echt stomverbaasd te kijken. 12 dagen geleden zei de 1e hulp dokter dat ik 6 tot 8 weken gips moest, en "die arm in geen geval gebruiken anders kun je er blijvend iets aan overhouden." En dan loop ik dus nu alweer zonder gips het ziekenhuis uit! Volgens dochter had hij me expres bang gemaakt zodat ik er werkelijk een poosje echt niets mee doen zou...

Autorijden mag ze natuurlijk nog niet, vroeg dochter. "Jawel hoor, zodra je zelf voelt dat het weer kan, mag dat ook." Dat probeer ik voorlopig nog maar even niet. De arm (inclusief hand) is behoorlijk stijf en zeer, zelfs met typen of de muis gebruiken. Ik zie mezelf met dit weer voorlopig echt nog niet een auto besturen, lol

2 opmerkingen:

AnneRie. zei

Gelukkig. Wat een opluchting dat het gips er nu al af mocht. Doe maar voorzichtig in de sneeuw.

Aragog zei

Ik ga nu echt niet naar buiten hoor, en rondom mijn voordeur houden de buren elke dag sneeuwvrij! Soms wou ik het gips zelfs wel even weer terug om, het doet nu allemaal flink zeer, omdat ik ook gekneusd ben, en het gips gaf m'n hele arm steun. Vooral hand en pols heb ik nu flink last van :-(