donderdag 3 februari 2011

Voorjaarspaddestoelen


Eindelijk weer eens zon! En een lekkere temperatuur! Ik ben de hele middag heerlijk in de tuin aan het rommelen geweest. Beetje bladeren vegen en wat opruimen. Rustig aan nog met m'n arm, maar het is al heel goed te zien dat ik er bezig ben geweest :-D

Ronja vond het ook heel gezellig zo samen buiten bezig, en ik heb haar gelijk ook weer eens goed geborsteld.

Alleen is er voor haar één minpuntje: de rode kater van de buren. Die nestelt zich heerlijk op de tuintafel. Ronja blaft zich een ongeluk en rent en springt er omheen. De rode kater doet 1 oog open, gaapt, rekt zich uit en gaat weer lekker verder slapen. Lachen! Die trekt zich totaal niets aan van een hondje dat kleiner is dan hijzelf, vooral natuurlijk omdat hij thuis een stafford/herder kruising gewend is ;-)


Wel al veel knoppen overal aan, maar echt kleur is er natuurlijk nog niet in de tuin. Behalve dan deze paddestoelen op de esdoorn. Stralend oranje in het voorjaarszonnetje :-D

Ik vraag me af of het nog zin heeft bloembollen te planten, of is het daarvoor al te laat? Ik had begin november 3 zakken bolletjes gekocht. Toen kregen we al die sneeuw en vorst, en toen mijn elleboog gebroken.  

Zonde om ze te laten liggen, maar omdat je ze normaal in de herfst plant heb ik geen idee of ze dan dit jaar buiten nog uit gaan komen... En anders maar in wat bakken voor in huis. Morgen maar eens zien wat ik ermee aan moet, want ik heb voor de komende dagen ook nog veel zon besteld ;-)

2 opmerkingen:

Christina zei

Leuk die vlamhoed ;-)

Ik zou die bollen lekker ondiep in bakken stoppen. Mocht het nog gaan vriezen: stro of plastic erover, of bak even binnen. Na de bloei kunnen ze in de grond. Kunnen ze vanaf volgend jaar lekker verwilderen.

Aragog zei

He ja, dankjewel, prima idee! Ik dacht aan buiten in de grond, of binnen in bakken. Maar het ging me juist om wat kleur voor buiten. In bakken buiten had ik zelf niet aan gedacht! Ga ik morgen gelijk doen :-D