donderdag 3 maart 2011

Werken en Deftig Haar

Vorige week heb ik een aantal dagen gewerkt omdat de baas op wintersport was met z'n gezin. Daar heeft zijn zoontje een ernstig ongeluk gehad, waardoor ik ook deze week weer een aantal dagen werk. Gelukkig is er tegenwoordig nog iemand anders die ook doordeweeks kan, zodat ik nu en dan tussendoor wel een dagje vrij heb :-)

Dinsdag was ik vrij, maar toen had ik het heel druk met allerlei dingen die ineens geregeld moesten worden. Naast inhaalwerk zoals de was, vaatwasser, boodschappen, badderen, enz. En weer eens een lekker lange wandeling met Ronja.

Als ik werk laat een buurmeisje haar tegen de avond altijd uit. En als C. niet kan, dan doet de buurvrouw het wel. Maar toch vind ik het best zielig dat Ronja nu veel alleen thuis is. Veel liever loop ik zelf elke middag een flink eind met haar!

Vandaag was ik vrij omdat mijn collega (en leerling-kapster) M. vandaag examens had. Om kwart over 8 moest ze een model verven, dat werd mijn buurvrouw. Die had zelfgeverfd rood haar met flinke uitgroei, en nu een prachtig donker koppie dat er helemaal natuurlijk uitziet kwa kleur. Zowel de buuf als de examencommissie vonden het prachtig geworden :-D

Tegen 12 uur meldde ik me op haar school voor permanent. Toen dat klaar was moest ik ook nog een watergolf ondergaan. Mijn haar zit nu, stijf van alle chemische vloeistoffen, de versteviger en de haarlak, als een kruising tussen de koningin en mijn moeder begin jaren '70 van de vorige eeuw, lol.

Morgenochtend mijn hoofd onder de kraan om alle zooi er weer uit te wassen maar.... M. is volledig geslaagd! Ze mag zich nu junior-kapper noemen. Op naar haar laatste jaar nu. En in mijn haar zit nu lekker weer een grove permanent, zodat ik als het morgen weer gewassen is, een gemakkelijk te onderhouden wilde bos grove krullen heb (geen schapenkrulletjes).

Het model zitten duurde de hele middag, daarna snel even wat boodschappen gedaan en lekker een eind gelopen met Ronja, die helemaal happy was dat ik zo vroeg al terug was, ipv om half 10 's avonds wanneer ik werk ;-)

Vrijdag nog even vrij, een relax dagje houden! Want dit weekend moet ik alweer beide dagen werken omdat iedereen vrij wilde: Carnaval in Barger-Oosterveld. Vanaf volgende week hoop ik dat alles weer normaal is kwa werk...

Met mijn elleboog gaat het best goed. Toen ik net weer werkte had ik er flink last van tegen het eind van de shift, ondanks dat ik niets hoefde bijvullen, alleen de klanten helpen. Nu doe ik alles weer: bijvullen, sjouwen met dozen en trays, de 2 zware rekken 's avonds binnen zetten. En alleen tegen het einde van de dienst krijg ik er dan nog ietsjes last van. Maar dat is wel goed denk ik, want ik merk per week dat de arm sterker wordt, mede natuurlijk doordat ik hem veel gebruik! Ik krijg hem nog steeds niet helemaal zo recht als de linker elleboog, maar ook dat gaat steeds beter. In plaats van fysiotherapie heb ik m'n werk wel, lol. 

Geen opmerkingen: