vrijdag 6 mei 2011

Al een beetje jarig :-)

Vanmiddag heb ik de wekelijkse boodschappen gedaan bij Jumbo. Ik klets dan altijd gezellig met de kassamevrouw, en deze kletste ook gezellig terug:
  • Cassiere: En een lekkere taart, die is zeker voor Moederdag?
  • Aragog: Ja en nee, want ik ben zondag ook jarig
  • Cassiere: Oh, dat is leuk!
  • Aragog: Niet echt, want ik krijg maar 1x kadootjes, en andere moeders 2x per jaar. Bij mij zeggen ze dan: Dit is gelijk ook voor Moederdag hoor mam :-(
Omdat de cassiere de telefoon pakte hield ik me verder stil en ging door met alles inpakken. Even later kwam er een andere medewerkster aan die dit in mijn karretje legde:

Boeket van Jumbo
Ik was totaal verrast terwijl ze zeiden: Alvast een heel prettige verjaardag en moederdag! De kassamevrouw grijnsde en zei dat ze al bang was dat ik hoorde waar ze over belde. Nee, ik luister andermans gesprekken nooit af, lol.

Het boeket staat al op de salontafel te stralen. En volgens de Jumbo Garantie hoort ie dat minstens 7 dagen te blijven doen. Ik voel me nu echt al een beetje jarig :-D

De laatste jaren ging ik op mijn verjaardag altijd een dag op stap met de kinders, omdat ik een hekel heb aan verjaardagen vieren, en vooral die van mijzelf. Dat is genetisch: zoonlief heeft precies hetzelfde. Als hij jarig is trakteert ie zichzelf op een mooi computerspel, parkeert zijn auto 2 straten verder (ik ben er niet) en gaat dan de hele dag in-tevreden lekker alleen thuis met het nieuwe spelletje spelen.

Met Logan erbij is een dagje uit nu wat lastiger, want die zit nog met 2 slaapjes per dag, en vaste tijden voor allerlei hapjes. Maar echt verjaardag vieren doen we ook dit jaar niet. Morgenmiddag komen dochter & co bij me om verder te gaan met de tuin. Als het goed is gaat schoonzoon dan beginnen met de omheining van de vijver, en dochter de rand langs de bloemenborder afmaken, waar ze gisteren mee is begonnen.

En kadootjes: die wil ik helemaal niet, heb ik ze gezegd. Ze doen al zoveel voor me, over een tijdje een mooi grasveldje op de plek van de lelijke tegels is al kado genoeg! Morgen vieren we dus mijn verjaardag met in de tuin werken, en zondag (als ik echt jarig ben) komen ze niet: dochter is ook moeder dus die wil dan de hele dag zelf verwend worden door zoon- en manlief ;-)

Ik denk dat ik zondag dan maar es flink aan de wandel ga met Ronja: een eindje achter mijn huis op een groot veld is er kermis, en een eindje voor mijn huis op een ander groot veld staat een circus. Ga ik daar eens rondkijken, en mezelf trakteren op een suikerspin en een grote kaneelstok!

Geen opmerkingen: