zaterdag 11 juni 2011

Eukanuba Puppy Kip

Op internet kom ik geregeld gratis dingen tegen, zoals bv proefpakketjes. Zo ook op de website van Eukanuba: een gratis proefverpakking voor puppyvoer. Aangezien Ronja nog steeds een pup is (nu 10 maanden) heb ik haar NAW gegevens daar ingevuld, alsmede haar geboortedatum.

Tot mijn verrassing kreeg ik een erg leuk en uitgebreid boekje met tips over verzorging en opvoeding van een pup. Daarbij een bon om bij een dierenspeciaalzaak een zak van 3 kilo (!!!) Eukanuba Puppy Kip brokjes op te halen. De meneer van Pet's Place zuchtte toen ik hem vroeg of ik met de bon bij hem terecht kon: Ja, helaas wel. Dat is dus de Pet's Place waar ik zelden of nooit iets koop, en ik wist gelijk weer waarom...

Ronja krijgt normaal brokjes uit de supermarkt, het ligt er net aan waar ik mijn boodschappen op dat moment doe. Dat eet ze allemaal met smaak op. Zodra het bakje op de grond staat wordt het direct schoon leeg gegeten. Maar dat is goedkoop spul, terwijl Eukanuba echt merkvoer is. Schijnt veel beter en gezonder te zijn, en ze gaan er minder van poepen ook, beweren ze zelf.

Een zak van 3 kilo doet ze een maand mee, want ze eet maar 100 gram per dag (ze weegt nu 4,5 kilo). Ik blij dus, dat scheelt me een hele maand brokjes kopen!


Ronja was veel minder blij. De eerste 2 dagen at ze het wel op, maar langzaam. De volgende 2 dagen at ze het helemaal niet. Helaas voor haar, want ik had niets anders in huis, en het was weekend. Ik checkte eerst of er geen lichamelijke oorzaak voor het vasten was. Die was er niet, want een hondenkoekje werd gelijk naar binnen gewerkt.

Misschien puberen dan? Die leeftijd heeft ze nu wel. Als ze ook een koekje kan eten, dan ook brokjes. Dus ze kreeg niets anders. Ook geen koekjes meer. Na 2 dagen vasten at ze de Eukanuba wel, 's ochtends. 's Avonds werden er een paar kleine hapjes genomen en de rest at ze gedurende de loop van de avond nog grotendeels op, maar steeds maar een paar hapjes en dan liep ze er weer bij weg. Of ze zat me naast haar bak aan te kijken van: Mag ik iets anders?

De buurvrouw zei dat honden niet letten op de prijs van hun eten, maar op de smaak. En dat Eukanuba gezonder is omdat er minder zout en smaakstoffen in zitten. En dus is het veel minder lekker dan goedkoop voer. Ik moest maar eens heet water op de brokjes gieten, af laten koelen en dan eens zien of ze het lust. Want door heet water komt het vet en de smaak los. En jawel, nu schrokt ze haar eten weer als vanouds naar binnen. Maar als deze zak leeg is dan gaan we gewoon weer over op brokjes van de supermarkt, dat hebben we samen allang afgesproken ;-)

Geen opmerkingen: