donderdag 7 juli 2011

Veiligheid


Veel geleerd vandaag, en weer een Certificaat erbij (en er gaan er nog vele komen)! Deze gaat over Veiligheid bij Tankstations, en dan met name wat te doen bij overvallen, agressieve klanten enz.

Werd erg leuk gebracht, en was heel leerzaam en verhelderend. Soms kun je denken goed te handelen, terwijl dat juist niet zo is. Zoals toen ik eens angstig was en een klant als steun bij me bleef tot en met sluitingstijd: Als je met 2 personen bij elkaar staat bij het afsluiten is dat net zo (on)veilig als alleen, want 2 personen die naast elkaar staan hou je net zo gemakkelijk onder schot als eentje: de andere persoon moet dan juist een flink eind verderop staan, evt in een geparkeerde auto zitten op afstand... Nooit aan gedacht dus. Zo was er veel meer interessants, deze cursus had zeker nut!

Ook gaan er bij ons nu wat dingen veranderen (en er verandert al zoveel de laatste tijd!). Bijvoorbeeld dat als je onzeker bent bij afsluiten, zoals wanneer het weer donker is om kwart over 9, of er is iets vervelends gebeurd tijdens je dienst, dan kunnen we nu iemand bellen die erbij komt (op afstand dan, lol). We hadden deze cursus samen met de medewerkers van een aantal andere pompen, en daar hadden ze allemaal al wel zo'n soort regeling.

Die keer bv dat Cassie bij me logeerde, en hij bij me was toen ik klaar was met m'n werk. Er bonsde iemand op de deur en die bleef daar een hele tijd staan roepen en bonsen, zeker 10 minuten, misschien nog wel langer. We hebben staan wachten, met de rug naar hem toe, tot ie weg ging, voor ik de deur opende om naar huis te gaan. Maar hij kon toen natuurlijk ook wel om een hoekje ons op staan wachten. Voortaan kan ik dan iemand bellen die komt toezien dat ik veilig naar buiten en naar huis toe kan :-)

Het was erg leerzaam en leuk, en ik kan alweer certificaat nr 3 in mijn mapje doen. En dan zegt het UWV dat een CV van 4 kantjes te lang is: op deze manier blijft die maar groeien!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen