woensdag 3 augustus 2011

Nieuw Fonteintje


Ik had altijd een bolrond fonteintje in de vijver, maar die zit steeds sneller verstopt door algen, en dan is ie niet meer bolrond, maar komen er wat wilde sprieten water uit die alle kanten op gaan. Ik bleef bezig met hem schoonmaken en opnieuw instellen, met gevaar voor eigen leven, want mijn rechterarm is nog steeds wat korter, en het fonteintje staat best ver de vijver in...

Toen ik het kocht zaten er meerdere hulpstukken bij, en vanmiddag heeft de buurvrouw (die heeft net iets langere armen) me geholpen er een andere op te zetten. Ik heb nu voorlopig een echt fonteinmodel fonteintje. Best wel jammer dat ze er niet in is gevallen, ik had m'n camera al in de hand....

Ook heeft ze m'n luchtbelletjesapparaat meegenomen, die kwamen we tegen op zoek naar een ander fonteinhulpstuk. Daar zitten 2 slangetjes aan die lucht (= zuurstof) in de vijver blazen. Alleen heeft Ronja de stekker ervan afgebeten. Volgens Buuf kan zij er zo weer een nieuwe aan maken. Dat zou wel erg fijn zijn :-)

Geen opmerkingen: