zondag 25 september 2011

Lesrooster

De week voor de inbraak was al erg spannend. Het leek er toen een paar dagen op dat ik bij mijn werkgever een ander contract zou krijgen, waardoor ik uit de bijstand kon. Maar dan kon ik mijn opleiding niet meer doen. Daar was nog steeds geen zekerheid over toen ik mijn lesrooster binnen kreeg, dus dat afzeggen kan nu niet meer. De opleiding wordt door het UWV betaald, dus zolang ik aanvullende bijstand heb moet ik die sowieso doen. Ik heb er ook echt zin in, maar liever had ik mijn lidmaatschap van het UWV opgezegd!


Ik zou de opleiding gewoon gaan volgen, die kans moet je niet laten lopen, dat is zonde. Als we iets weten hoor je het zo snel mogelijk. We kennen je situatie dus daar kunnen we rekening mee houden.

En zodoende heb ik morgen dus mijn eerste schooldag, na 2 typelessen in april/mei. De opleiding heet fulltime, want hoewel niet heel veel uren op school, moet je wel erg veel huiswerk maken, te rekenen op zo'n 14 uur per week, staat er. Wel even wennen: behalve een aantal schriftelijke cursussen heb ik al 35 jaar niet meer op school gezeten!

Op het lesrooster stond ook de woensdagavond van kwart voor 7 tot 10. Vorige week werd ik gebeld of ik die misschien vanaf februari wil gaan doen. Dat onderdeel duurt een half schooljaar, en de klas zat nu al bomvol. Graag zelfs, liever eerst een beetje rustiger aan beginnen. Bovendien gaat het in februari 's avonds al weer langer licht worden, terwijl we nu net naar het donker toe gaan. En van tante Siet mag ik niet in het donker door het bos fietsen :-P

Want ja, ik ga er op de fiets naartoe, als het weer het toelaat. Parkeren is heel erg lastig en dan moet ik nog een flink eind lopen. Op de fiets doe ik er 13 minuten over en kan ik voor de deur afstappen. Scheelt benzine en is vast ook goed voor mijn conditie ;-)

maandag:
9 tot half 11: Rekenvaardigheid
kwart voor 11 tot kwart over 12: PC-gebruik
kwart voor 12 tot kwart over 2: Typen

dinsdag:
9 tot half 11: Praktijkvaardigheden
kwart voor 11 tot kwart over 12: Communicatie

donderdag: 
9 tot half 11: Zakelijk Nederlands
kwart voor 11 tot kwart over 12: PC-gebruik

In februari komt daar op de woensdagavond Boekhouden + Account View bij, en Telefoneren overdag. Rekenvaardigheid en Praktijkvaardigheden zijn dan al klaar. Typen examen zodra mogelijk en dat vervalt dan ook. Als er iets is afgesloten valt dat weg, en komt er weer iets anders voor in de plaats. De lestijden kunnen gedurende het schooljaar ook steeds veranderen, maar dit rooster heb ik in elk geval nu tot de Herfstvakantie. Ik heb een mooie map gekregen met heel veel plastic insteekhoesjes erin, voor alle certificaten die ik dit schooljaar ga halen, lol. Compenseert dan ook een beetje al mijn oude diploma's die gestolen zijn...

PC-gebruik is 2x per week maar daar vallen veel verschillende lessen onder, zoals hoe je pc in elkaar zit, powerpoint, excel, informatietechnologie enz. Lijkt me leuk! Praktijkvaardigheden zal ook wel van alles onder vallen.

Hoewel een vergelijking moeilijk te maken is, kan deze opleiding qua niveau vergeleken worden met MBO niveau 3

2 opmerkingen:

Anoniem zei

heel veel plezier en succes ;)

en niet teveel spijbelen he :P

Aragog zei

Spijbelen kan niet eens, je moet verplicht minstens 85% van de lessen aanwezig zijn, ziekte inbegrepen, anders slaag je niet :-(