dinsdag 29 november 2011

Twitteren

Twitter rulezzz! Mijn nieuwe navigatie (ter vervanging van de gestolen TomTom) bestelde ik donderdagmiddag, en op de website van CoolBlue staat: Voor 22.30 besteld, de volgende dag in huis, dat is beloofd!

Dat kwam erg mooi uit, want vrijdag was ik de hele dag thuis, terwijl ik zaterdag moest werken van 2 tot 9. En dan zondag vrij, dus kon ik er dan leuk wat mee spelen...

Vrijdag: niets ontvangen. Op de tracktrace van Post.nl las ik: bezorging eerstvolgende werkdag. Waaronder ik dan versta: van maandag t/m vrijdag. Toch? Ik 's avonds een mailtje sturen naar CoolBlue waar ze nu bleven met hun belofte? Ik kreeg natuurlijk een automatische ontvangstbevestiging via email terug... En werd nog een tikje boziger.

Even op twitter kijken en daar op gezet: @Coolblue_NL Besteld gistermiddag (donderdag dus) om 4 uur, volgens de tracktrace pas a.s. maandag te verwachten :-(

Daar verwachtte ik natuurlijk niets van, behalve dat ik het toch ff kwijt was, maar... even later kreeg ik 2 tweets terug:

Coolblue_NL Coolblue Kun je jouw ordernummer in een DM sturen? Dan gaan we er naar kijken voor je.

Coolblue_NL Coolblue Kun je ons volgen op dit account? Dan kunnen we je DM beantwoorden :)

Heel wat sneller antwoord dan via email! Ik werd even later (inmiddels was het al een uur of 10 's avonds!) ook nog door ze gebeld, en of ik wilde doorgeven of het er zaterdagavond na het werk wel of niet was, want ook zij wisten niet wat "eerstvolgende werkdag" betekent bij Post.nl. Hij had ze er zelfs al over gebeld, en de juffrouw aan de telefoon wist het ook niet zeker, maar: we bezorgen ook op zaterdag dus misschien dat dat de eerstvolgende werkdag is? Nee dus. Geen briefje in de bus, speciaal nog gevraagd bij buuf en bij andere oma, voor de zekerheid: Daar lag ook niets. Dus heb ik ze dat weer getweet. Ze gingen er maandag direct achteraan bij Post.nl.



Zondagavond ging de bel: een vrouw verderop uit de straat, uit een heel ander huizenblok dan het mijne, met mijn pakje! Ze had de postbode in de straat gezien zaterdagmiddag, en had gezegd dat ze het wel aan haar mochten geven... Dat deed de postbode dus, en die gooide ook niet even een briefje bij mij in de bus waar het afgegeven was, of aan wie. Zij kwam er zondagavond pas aan toe het bij me langs te brengen :S

Dat zette ik weer op Twitter: Yay net mn nieuwe #navigatie binnen, #post.nl had 'm gister afgegeven aan iemand 'n stuk verderop in de straat, zonder briefje in de bus enz. CoolBlue reageerde verheugd en wenste me veel plezier met m'n nieuwe speeltje :-)

En vandaag kreeg ik een tweet van: PostNL Webcare @Sjouwke En dat is niet volgens procedure! Excuses, mag ik de 3Sbarcode en je NAW in een DM? Registreer ik een klacht! :) ^NP

Dat heb ik inmiddels aan ze doorgegeven. Emailen, bellen, een klachtenbrief sturen? Helpt allemaal niet, dat weet iedereen. Maar kennelijk helpt het dus tegenwoordig wel erg goed als je je klacht op Twitter zet! Probeer maar eens naar Post.nl te bellen met een klacht... Voortaan alles direct op twitter gooien, waar kennelijk veel bedrijven tegenwoordig mensen achter hebben zitten die alles "followen" en die wel direct kunnen reageren, zelfs op een vrijdag- en zaterdagavond! :-D

6 opmerkingen:

Gelkinghe Groninganus zei

Als iedereen dat gaat doen, dan kunnen ze er niet eens meer aan beginnen...:-)

Anoniem zei

WTF rofl

Aragog zei

Maar voorlopig werkt het prima, dat is hiermee wel bewezen ;-)

De juiste #hashtag erin zetten, ik denk dat ze daarop selecteren.

Aragog zei

En zojuist stond hier een postbode voor de deur, die zijn excuses aan kwam bieden n.a.v. een klacht en die beloofde dat ie voortaan nooit meer ergens een pakje zou afgeven aan buren o.i.d. zonder een briefje in de brievenbus achter te laten, yay !!!

Aragog zei

En daarna ook nog een tweet van PostNL Webcare:

Zie je wel! #zohoorthet ;) Graag gedaan! ^NP
Dec 01, 2:52 PM via Buzzcapture

Cassie zei

Tja, negatieve reclame is nou eenmaal het ergste wat je kunt hebben hé :)