maandag 30 juli 2012

C'est la Vie

Jenny en Marietje

Zondagavond was het feest! Nadat ik eerst met Tam online gezien had dat Rangers FC de eerste wedstrijd van het seizoen won met 2-1 (yay), fietsten we met 5 leden meiden van de wandelclub naar het centrum toe. Die naam "wandelclub" dekt echt de lading niet meer! C'est la Vie is eens per jaar: overdag braderie en straattheater, en 's avonds diverse podia met live muziek en dj's, voor de jeugd, lol.

Sandra en Gea

 Allemaal zijn we heel vrijgezellig, dus lang leve de lol!

En nu allemaal samen!

Rondlopen door het centrum langs de diverse podia. Omdat consumpties (lees: drank) dan heel duur kosten hadden we allemaal een rugzakje mee. In het mijne zaten 2 half liter waterflesjes gevuld met rode wijn, de ander had de rugzak vol met blikjes bier, of met pakken witte wijn :-)



Natuurlijk mag een avondje uit best wel iets kosten, en toen ik een paar mensen zag lopen met stroopwafels kreeg ik daar ook trek in. Maar... Jenny trok haar rugzak open en daar kwam een pak stroopwafels uit! Volgend jaar zorgt ze ook voor broodjes kroket en hotdogs in haar rugzak, hahaha!

Lachen om deze man die een hele tijd danste, met de meest vreemde bewegingen (jammer dat ik hem niet gefilmd heb!)
We stonden eerst een hele poos bij een podium waar een rockbandje stokoude covers speelde, van o.a. de Rolling Stones (en nu gaan we een nummer doen van Mick "Jager" (sic!)..., de Beatles, Pink Floyd enz.


En natuurlijk wij allemaal mee dansen en swingen, en meezingen! Dochterlief was er niet bij, dus ik kon ook es uit volle borst meezingen zonder dat iemand me zei dat ik vals zing (hoewel ik dat wel doe natuurlijk, lol)




Ze zeggen allemaal dat dit een heel leuke foto van mij is... Maar ik vind foto's waar ik zelf op sta nooit leuk : O
Ik had voor ik de deur uit ging mijn haar lekker wild opgemaakt met gel (stronghold), maar helaas... op de heenreis kregen we een flinke bui regen over ons heen. Gelukkig bleef het de hele rest van de avond/nacht droog!


Foto op speciaal verzoek van Jenny, die steeds oogcontact (en sjans) had met de gitarist/2e zanger van de band.

De enige man in ons gezelschap (die mocht dus een wens doen!)
We fietsen erheen met ons 5-en, eenmaal in het centrum aangekomen voegden zich nog 3 mensen bij ons. Allemaal meiden, op eentje na. Gelukkig kregen we allemaal wel een dikke knuffel van hem :-D


Speciaal voor de foto werd de lege chocomelk beker die op ons tafeltje stond, even ter hand genomen, hahaha!


En Sandra met weer diezelfde lege chocobeker, ik ben tenminste zo stoer om ervoor uit te komen dat ik aan de rode wijn was! We zaten even op dit terrasje zodat we allemaal om de beurt naar een beetje fatsoendelijk toilet konden, ipv de mobiele wc-wagens die in het centrum stonden...

zanger Bouke, bekend in heel Emmen (en binnenkort ook in de USA)
Toen het steeds later werd zochten we het plein op waar Radio Continu stond, met allerlei Nederlandstalige (en vooral Drentse) "toppers". Best leuk, als je eenmaal genoeg hebt gedronken ;-)

Biertjuh??? Meisje links hoorde ook bij ons.

Meezingen en - swingen
De laatste paar uur zongen we uit volle borst mee met... meezingers. En we kregen daarbij gratis ook nog een complete work-out: En nu gaan we allemaal springen! En liedjes van: de zolder is hoog (allemaal omhoog wijzen) en de kelder is laag (maak je zo klein mogelijk en wijs naar de grond). En De Zwaargewichten met (vooral apres-ski): linkervuist naar voren, rechter vuist naar voren, en nu allemaal koeienmelken! En weer springen. En het Vliegerlied natuurlijk (De Reiger), dat nu nog steeds in mijn hoofd zit:


Vlak voordat C'est la Vie om 1 uur afliep, kwam nog even Jannes (wereldberoemd in heel Emmen) op het podium met een paar liedjes. Veel mensen hadden hier speciaal op gewacht, maar het programma ervoor was eigenlijk veel leuker!

Jannes
Om 1 uur was het feest voorbij, en om half 3 was ik thuis. Tja normaal is dat maar een kwartiertje fietsen... ;-)

Slierten in de lucht
Een uurtje later, om half 4, lag ik dan eindelijk in bed, waar vooral mijn voeten heel heel erg blij om waren. Met nog steeds constant dat Vliegerlied in m'n hoofd (en nu nog steeds :-S). En slechts 4 uurtjes later ging de wekker alweer! (zie daarvoor het volgende blog)

1 opmerking:

Gelkinghe zei

Wandelclub?
Boemelclub!
:-)