maandag 13 augustus 2012

Anna, Hanna en Johanna

Dochterlief nam vandaag dit boek van mij mee naar huis: ze heeft het vast binnen een week uit. Maar ook zal het haar vast wel wat aan het denken zetten, net zoals het mij deed, toen ik het las, nu alweer lang geleden.

Dochter was nog een schoolmeisje toen haar vader op een mooie augustusdag, een dag zoals vandaag, onderweg naar allerlei zakelijke afspraken, ons beiden 's ochtends vroeg afzette in Callantsoog, voor een heerlijk dagje samen op het strand. Na zijn werk pikte hij ons weer op, om terug naar huis te rijden.

We hebben die dag saampjes genoten van de zon, van zwemmen in de zee, en van lezen. Zo een dag die je nooit meer vergeet, en die je altijd bij blijft, als je er soms zomaar weer eventjes aan terug denkt ;-)

Die dag lag ik op dat strand dit boek te lezen, en het maakte erg veel indruk op me. Een absolute aanrader om te lezen, voor iedereen die moeder en/of dochter, is! http://www.boekentaal.info/id130.htm

En als ik het binnenkort van haar terug krijg, dan wil ik het zelf ook weer eens opnieuw lezen!

Geen opmerkingen: