woensdag 26 september 2012

Shoppen bij Action

Gistermiddag ging ik met dochter + kleinzoon winkelen. Allemaal hadden we bij Scapino nieuwe sloffen nodig, en dochter wou bij Action flink knutselspullen inslaan. Het wordt nu weer wat meer binnenzitweer ipv buitenspelen, en bovendien begint kleinzoon knutselen leuk te vinden!

Voor ik naar ze toe ging ben ik thuis eens op zoek gegaan, en ik had: een prikmat + prikpen, kinderschaartje, figuurscharen, waterverf + kwastje, echte peuterstempels + 3 stempelkussens met diverse kleuren inkt op waterbasis, stempelstiften, foamfiguurtjes en figuren van gekleurd karton, kleine stickertjes, klei, enz enz. 


 Dochter zocht (en vond niet) bij Action een handige opbergkist, maar wel een groot pak stiften, grote vellen foam, nog meer kleine stickertjes, een spelletjesboek en nog veel meer. Zo komen ze daar nu de winter wel knutselend door :-D

Ik winkel maar heel zelden, en ik kom dus ook zeer weinig bij Action, hoewel dat Ronja's fav winkel is! Ze is namelijk dol op kauwbotten, en die kosten daar 99 cent per 2, in de supermarkt betaal je al gauw bijna 4 euro voor 3 stuks :S Ze had dan ook al heel lang geen lekker botje meer gehad...


En dat was te merken, want ze was helemaal door het dolle heen toen ik er eentje gaf (en er liggen nog 3 in de kast, als voorraad). Hij werd direct meegenomen naar haar bench, waar ze de hele avond ermee heeft liggen vechten, zo leuk! 

Net als met kinderen: heb je het altijd dan is het lang zo interessant niet dan wanneer je er een hele poos zonder geweest bent ;-)


Natuurlijk heb ik ook weer een hele poos met Jade op schoot gezeten, ik kan uren naar haar gezichtje kijken. Zelfs als ze slaapt is bijna dat constant in beweging, en zo schattig! 


En lekker bijgepraat met dochter natuurlijk! Kleinzoon weet bv best dat er van hem verwacht wordt dat hij de po en de schildpad wc-bril gebruikt, maar dat doet ie alleen zo nu en dan. Dat is wel eens leuk voor zo af en toe, zal ie wel denken, lol. 

Ik begon toen met haar over een soort spaarsysteem, met stickertjes, en als daar dan een rijtje van vol is, dat ie dan een klein cadeautje krijgt. 's Avonds heeft ze dat gelijk uitgewerkt, en zoals ik al verwachtte: kleinzoon is natuurlijk helemaal niet dom... en dus lijkt het erop dat ie z'n eerste beloning morgen al wel bij mekaar verdiend heeft, hahaha! Wat ze bespaart aan luiers moet ze nu weer uitgeven aan kleine cadeautjes :-D


Beide nieuwe speeltjes moeten steeds bij elkaar liggen :-D
Naast de kauwbotten kocht ik ook weer een frisbee voor Ronja van touw en parachutestof. Die heeft ze al eens gehad, en totaal vernield, maar wat een plezier voor die 62 cent! Vanmiddag zijn we er mee wezen spelen op het veld, en toen we terug naar huis zouden wilde ze hem niet los laten, zelfs niet als ik hem ook vast had. Ze bleef maar op haar achterpootjes meelopen met dat ding muurvast in haar bekje...

Afwachten of we er nog eens mee naar buiten kunnen, of dat ie voor die tijd al helemaal "op" is. Binnenkort gaan we weer lootjes trekken voor Sinterklaas, dochter is al druk bezig met organiseren. Als Ronja ook mee mocht doen zou ze vast wel een flinke verlanglijst hebben, en dan met het meeste verkrijgbaar bij de Action :-D

Geen opmerkingen: