dinsdag 25 september 2012

Wijlen Lamp :-(

Tot dochterlief's eerste verjaardag woonden we een paar jaar in Schuilingsoord, vlakbij Zuidlaren. Daar kocht ik bij een meubelzaak (klopklop Oisterwijk), in Zuidlaren dus, ooit 2 staande lampen. Zij is nu 25, dus die lampen kocht ik in elk geval 24 jaar geleden, op zijn minst...

Tja, ze zijn me al lang niets meer schuldig ;-)

Ideale lampen: metaal, neutraal grijs van kleur en je kon de kap alle kanten op buigen. Kon... helaas :-(


De eerste lamp begaf het jaren geleden al, maar nummer 2 staat al zolang ik hier woon, sinds 2003 is dat, bij mijn bureau. En daar breng ik verreweg de meeste tijd door, achter mijn computer. Omdat mijn woonkamer best donker is brandt de lamp vaak. Daar sta je dan ook niet bij stil: die lamp hoort daar gewoon te staan...

En nu istie omgeknakt, zomaar. Het knakgedeelte lijkt op iets van schroefdraad (???), alleen lukt het me nu niet hem te repareren. Misschien morgen bij daglicht? Hoewel z'n tweelingbroer ooit ditzelfde had, en die heb ik toen weg moeten gooien...

Zou dit nog te repareren zijn???
Er hangen wel 2 plafondlampen hier, maar allebei ver van mijn bureau vandaan. En dus net nu het steeds eerder donker wordt zit ik zonder mijn geliefde lamp. En ja, je weet vaak pas wat je mist als het er niet meer is... :-(



Weet je een soortgelijke staande lamp te vinden voor een zeer zacht prijsje? Dan hoor ik het graag!

4 opmerkingen:

Aragog zei

En yes! Zelf gerepareerd, hij staat er weer :-) Het was wel een soort schroefdraad, alleen moest ik de plastic buitenkant tegelijk een stuk achteruit trekken (zwaar!) en toen de lamp steeds rondjes laten draaien op de vloer, lol.

Anoniem zei

top!!!!

je kan meer dan je denkt ;)

ps nog steeds anomien :@

Aragog zei

Helaas komen er steeds meer anomienen bij, en moet ik steeds harder raden welke nu weer reageerde :S

Aragog zei

Helaas, lamp is alweer omgeknakt... ben bang dat ie na al die jaren nu levensmoe is, en aan z'n endje :-(