maandag 3 december 2012

Aangenomen :-D

Mijn jobcoach belde vanochtend vroeg: En? Weet je al iets? Nee, ik zou vandaag gebeld worden, dus ik zit sinds 9 uur al naast de telefoon te wachten. Oh, zei ze, dan bel ik er zelf nu even naartoe, hihihi...

Even later belde ze weer: Ik mag je feliciteren! Net als ik vonden ook de 2 andere aanwezigen bij de sollicitatie vrijdag het een erg prettig gesprek, op alle cruciale vragen had ik precies het juiste antwoord gegeven, en mijn voorgevoel was dus juist: ik heb de baan!

Zo snel mogelijk beginnen, dus niet officieel per 1 januari of zo. Alleen moet er nog "even" van alles geregeld worden, maar daar hoor ik deze week wel meer over. Zoals een Stagecontract (dit is dus een werkervaringsbaan: werken met behoud van uitkering), een Bewijs van Goed Gedrag, een Geheimhoudingsverklaring, een eigen e-mailadres voor mij voor op het werk (hihi). Zodra dat allemaal rond is ga ik 3 dagen per week werken, op de Afdeling Belastingen van de Gemeente :-D

In principe is dit voor een half jaar, dat kan eventueel misschien nog verlengd worden. Ondertussen daar ook flink netwerken, en blijven solliciteren. Want het doel is natuurlijk om een betaalde baan te vinden. Maar ik kan hier een hoop leren (het is echt niet de bedoeling dat je de hele dag kopietjes gaat staan maken!), en het staat mooi op mijn CV. Daar staat nu nog bovenaan: de laatste 6 jaar pompbediende geweest, wat natuurlijk niet erg helpt als je solliciteert op financieel-administratieve banen.

Vorige week had ik ook gesolliciteerd bij een installatiebedrijf in de buurt. Dat ben ik niet geworden, mijn jobcoach is daar es achteraan gegaan: Waarom niet? Ze hadden iemand aangenomen die... bij de Gemeente in een werkervaringsbaan zat ;-)

2 opmerkingen:

AnneRie zei

Yessss. Gelukt :-) heel erg gefeliciteerd.
Liefs, AnneRie.

Groninganus zei

Gefeliciteerd!