dinsdag 1 januari 2013

Gelukkig Nieuwjaar!

Allereerst, voor iedereen die dit leest: Een heel Gezond, Gezellig en Gelukkig 2013!

Toen ik rond de middag wakker zat te worden met een kop koffie, bedacht ik dat ik vóór pakweg half 3 (einde middagslaapje van de kleinkids + reistijd) voor de zekerheid 2 dingen doen moest: aankleden, en stofzuigen (Ronja is in de rui).

Ik had geen idee of er iemand langs zou komen vandaag, maar gewoon voor het geval dat. Dat stofzuigen was ik gisteren en ook eergisteren al van plan, maar dat kan morgen ook nog wel. Nu moest dat dus echt wel, voor als er per ongeluk toch iemand langs zou komen vandaag...

Grote Peuter heeft al echt vuurwerk!
Even later ging de bel... Vreemd, zo rond het middaguur. Daar stonden dochter en schoonzoon met hun beide kindertjes. Kleinzoon hoefde wegens vuurwerk kijken om middernacht (en daardoor vanochtend pas erg laat wakker) geen middagslaapje, en kleindochter kon ook wel in het ledikantje bij mij slapen... Terwijl haar mama haar in bed legde, ging ik me dus maar snel aankleden ;-)


Dochterlief werd gebeld, en ik hoorde haar iets zeggen van over een kwartiertje dus... Toen ik vroeg of ze misschien visite verwachtte was het: Nee hoor. Een kwartiertje later ging de deurbel alweer en daar was zoonlief ook :-D Helaas wel zonder Noortje, want zij is nu ziek.

Dit is me veel meer waard dan de hoofdprijs in de Staatsloterij :-)
Rick was helemaal verbaasd dat ik niet wist dat hij ook zou komen, lol. Wil je dat de hele familie iets weet dan vertel je het aan hem (ons eigen Dagbladje v/h Noorden), maar wil je een geheimpje bewaren, vertel het dan aan zijn zusje, want zij vertelt echt niets verder :-P
Het manvolk.
Het was vandaag knoertgezellig, maar het allerleukste was toch wel het vuurwerk afsteken. Ik heb een hekel aan vuurwerk, en kleinzoon ook. Hij kan erg slecht tegen harde geluidjes, en begint al te huilen als hij een grasmaaier hoort. Ook stofzuigen is voor hem al te luid (oma deed dat dus vandaag al weer niet, lol). Maar daarom juist heeft zijn mama expres vuurwerk voor hem gekocht: om te laten zien dat boem! ook best leuk kan zijn.

"Goed voornemen" van dochter, zoon en mijzelf: dit jaar es NIET stoppen met roken, lol
En zo stonden we vanmiddag te genieten van partypoppers (een klein knalletje en dan schieten er gekleurde sliertjes en confetti uit), van knalerwtjes (gooi een klein frummeldingetje, ingepakt in een stukje tissue, op de grond en het knalt), en natuurlijk: sterretjes! En dat is vuurwerk waar zowel kleinzoon als oma ook van kunnen genieten ;-) 








Ondertussen heeft Jade vandaag voor het eerst echt kennis gemaakt met Ronja, en vv. Ze aaide, en pakte en greep, en natuurlijk vond Ronja dat allemaal prima! Ze was er zo druk mee dat alle foto's die schoonzoon er van maakte, nogal bewogen zijn, lol. 

In ruil mocht Ronja nu en dan haar handje likken. Niet haar gezichtje, want dat is streng verboden, maar het handje mag wel. Het lijkt erop dat ook die 2 goede vriendjes gaan worden!

Met zo'n gezellig begin, met al mijn schatten bij me, wordt 2013 vast een geweldig goed jaar! :-D

Geen opmerkingen: