maandag 15 april 2013

Weer thuis

Na precies 3 maanden werken op de afdeling Financiën & Belastingen van de gemeente, team Invordering, ben ik nu weer "vrij". Wel heel erg plotseling trouwens, ik moet er zelf echt nog even aan wennen... Niet meer om half 7 opstaan, en dan 20 minuten fietsen, waarvan ik me vooral de extreme kou herinner!

Ik zou er 3 maanden werken, en dat kon eventueel dan nog weer met 3 maanden verlengd worden. Maar intussen is de collega die al sinds vorige zomer ziek thuis zat, weer beter. Een paar weken geleden begon ze voor een paar uur per week, inmiddels is dat alweer halve dagen. Ons team heeft 6 bureaus, en dat was er nu eentje te weinig. Wie van ons het eerst kwam zat op "mijn" plek, de ander moest dan maar ergens een leeg bureau gaan zoeken... Dat vond ik zelf best vervelend, tenslotte werkt zij daar al jaren, en zit ik nu ineens op "haar" plek.

Ook kwam er een paar weken na mij nog een stagiaire bij. Wat inhield dat het werk nu wel zowat "op" was. Ik moest steeds vaker vragen of iemand nog iets voor me te doen had. Dus zelf had ik al een poosje door dat er geen verlenging in zat :-(

Vanochtend had ik een gesprek met mijn klantmanager bij het UWV. Ze had met de afdelingschef gesproken, en dat was alleen maar positief. Mijn motivatie "gaat door het plafond" zei ze letterlijk, mijn werk was niets op aan te merken, iedereen was helemaal tevreden over mij. Maar ja, de zieke die terug is, minder werk wegens alle achterstand inmiddels weggewerkt, enzovoorts...

Ze hadden samen afgesproken dat ik zou blijven tot 1 mei, een mooie datum. Zelf zei ik toen dat ik ook wel wat eerder weg wil, wegens steeds moeten vragen om werk, en om die bezette werkplek... Ik schijn zelfs recht te hebben op verlofdagen, dus ik kon dan in overleg wel "vakantie" opnemen, voor de laatste week, of 2.

Na dit gesprek fietste ik naar mijn werk toe, waar ik toevallig de "baas" net tegenkwam. Met hem even gepraat, en zowel hij als ik vonden het prima als ik deze week voor het laatst ben. Dan heb ik dus daarna "vakantie" tot 1 mei. Het was net na 11 uur, dus mijn werkplek was weer vrij. De herstelde zieke ging net de lift in waar ik uit kwam. Collega's verteld dat ik deze week voor het laatst ben (goh zeg, wat snel!), en mijn pc aanzetten...

Autorisatie verlopen! kwam er te staan toen ik probeerde in te loggen. Ik weer naar de chef. Tja zei hij, het enige wat ik nu kan bedenken is "trek je jas maar aan en ga maar naar huis". Nieuwe autorisatie aanvragen is geen optie, dat duurt minstens 2 dagen, dus dat heeft geen zin voor alleen nog deze week. En ik werk met de computer, dus geen inlog = niets te doen voor mij. Ergens heeft een netwerkbeheerder gedacht: ze begon op 15 januari, ze zou 3 maanden blijven, en vandaag is het 15 april... dus de stekker eruit :S

En zo zat ik een uurtje later alweer op de fiets, terug naar huis. Mijn baas neemt van de week nog even contact met me op, en afgesproken is dat ik volgende week dinsdag langskom tijdens de koffie, om "officieel" afscheid te nemen van alle collega's.

Intussen hebben zowel hij als mijn klantmanager al 2 nieuwe ideeën over waar ik zou kunnen werken bij de gemeente. Dus het kan zijn dat ik binnenkort weer begin, op een andere afdeling. Maar voorlopig heb ik dus even vakantie, best lekker nu het eindelijk mooi weer wordt! :-D

Geen opmerkingen: