vrijdag 25 oktober 2013

Transformer eitjes

Het grote monster zet je in elkaar met de onderdelen van alle eitjes samen!
Zondag kreeg ik op het werk van een heel aardige collega een doos met 24 eitjes van de Transformers, voor mijn kleinzoon. Dat kwam heel goed uit want... Logan krijgt geregeld een surprise eitje, en de laatste tijd is hij telkens erg teleurgesteld als er alweer een smurf in zit, in plaats van iets met wielen!

Vorige week zaterdag saampjes verfspullen halen bij Praxis:

  • Logan: Meneer, in welk eitje zit een auto?
  • Praxismeneer: dat weet ik echt niet..

Er zat dus wederom zo'n stomme smurf in :-(

Van één van die stomme smurfen had Jade van de week de beentjes opgegeten. En toen haar mama ze de volgende dag in haar poepluier terugvond (proest!) vond ze het niet de moeite om ze schoon te maken, want die smurfen interesseren Logan toch geen biet... (er zitten geen wielen onder!)

Hij heeft ze inmiddels in de doos al op kleur gesorteerd...
Ik herinner me de Transformers nog goed, uit Rick zijn kindertijd! Nu zijn ze dus weer helemaal "in". En tot Logans grote blijdschap had zijn vader er nog een heleboel, uit zijn jeugd. Die komen nu stuk voor stuk weer tevoorschijn. Schoonzoon vindt het vast wel een beetje eng... maakt ie ze niet stuk? Maar hij vindt het vast ook wel erg leuk dat ie er nu opnieuw mee kan spelen, nu met zijn eigen zoontje ;-)


En toen kreeg oma dus zomaar ineens een doos met 24 eitjes. Geen surprise-eieren met chocolade er omheen, maar daar heb ik Logan ook helemaal niet over gehoord. Het gaat hem dus echt vooral om wat er in zit ;-)


Mijn collega zei dat Logan er met 3,5 jaar vast nog te klein voor is, dit is meer iets voor kinderen van de basisschool leeftijd. Maar er zijn genoeg volwassenen om hem heen die willen helpen ze in elkaar te zetten, en hij is er dolgelukkig mee!

Toen ik vandaag voor hem de straaljager in elkaar zette (tot zijn - en mijn - grote verbazing lukte me dat ook nog, hahaha!) kon hij me met de bouwtekening in de hand precies vertellen wat waar hoorde en hoe. Alleen krijgt ie ze zelf nog niet in elkaar omdat ie de fijne motoriek nog wat mist.

Hij kan urenlang op YouTube Transformer filmpjes kijken, hij weet al hun namen, en hij loopt constant Transformer vechtgeluiden te maken, met de bijbehorende gebaren, lol. Vooral Ronja moet het ontgelden...

Helicopter, dit was zijn eerste
Elke keer dat hij nu bij mij komt krijgt ie een (1) eitje. Dat weet ie heel goed, er wordt dus ook echt niet gezeurd om nog eentje. Ik heb hem beloofd dat als ie ze allemaal heeft, dat ie de doos dan ook krijgt, om ze allemaal in te bewaren. Want nadat ze in elkaar zijn gezet passen ze nog steeds in hun "ei"', en zo raken er dan geen pietepeuterig kleine onderdeeltjes kwijt ;-)

Straaljager, vandaag door oma, met hulp van Logan, in elkaar gezet!

Bulldozer

Alle 3 op een rijtje... who is next????
Nog 21 eitjes te gaan... :-D

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik reageer eigenlijk nooit, maar mijn neefje 6 jaar heeft in de stad, bij het huis van sinterklaas hetzelfde eitje gekregen, hij was zo gelukkig. Natuurlijk ben ik op zoek naar deze eitjes, kan op het internet niet vinden waar ik ze zou kunnen kopen, zou mijn neefje zo blij maken als ik ze ergens voor ze kan kopen?

Aragog zei

Ik zou het echt niet weten, ik heb deze doos dus voor mijn kleinzoon gekregen van een collega die hem al jaren op zolder had staan... Wat ik van hem begreep is dat die dozen vroeger wel werden weggegeven aan basisscholen, maar door wie weet ik ook niet. Dus ik weet zelfs niet of ze ooit wel ergens in een winkel te koop zijn geweest!