zaterdag 12 oktober 2013

Verven deel I

Mijn oude zwarte dressoir werd vakkundig met een hamer in mekaar geslagen door zoonlief, geholpen door zijn kleine zusje. Nu heb ik dus een heleboel stukken dressoir in de achtertuin liggen :-O
Tegen half 11 vanochtend waren de hulptroepen allemaal aanwezig. Eerst koffie met werkoverleg en toen flink aan de slag. Logan mocht met zijn papa mee naar het werk, terwijl andere oma zo lief was om de hele dag op Jade te passen (bedankt daarvoor!).

De meeste meubels heb ik al minstens een half leven lang, best vreemd om daar nu allemaal afscheid van te nemen... Ik herken straks m'n eigen huis niet meer :-S

Zoon voor het eerst van z'n leven met een behangstomer in de weer. Kan ie mooi alvast oefenen, want zij hebben van de week hun eerste eigen huis gekocht! Nogmaals gefeliciteerd!!!

Dochter nam een mystery guest mee, volgens haar een lekker ding met gespierde borstkas... dat was dus Taja :-D

  • Dochter: ik zeg niet wie ik meeneem maar het is een lekker ding, met een brede gespierde borstkas
  • Aragog: Leuk! Dan zet ik de verwarming op 35 graden zodat er shirtjes worden uitgetrokken! :-)
  • Zoon keek vanmorgen naar de 3 aanwezige dames, en zei toen: Nou vooruit, de kachel op 35 graden en die shirtjes uit dames! Lol
Wel dankbaar werk: Je ziet precies wat er al gedaan is!
De dames zijn hier bezig met een muur waar ooit steenstrips (heel erg jaren '70) op zijn geplakt. Geen behang dus. 10 jaar geleden is deze muur lichtgeel geverfd...

Wv Bargermarke krijgt van mij eventjes wat minder oud papier....
Het grootste deel van de muren is nu spierwit. Ook is 3-kwart van het behang er nu af. We moesten er mee stoppen toen de dames niet meer konden verven omdat de muren te nat waren. En zoonlief trok ineens het behang met pleisterwerk en al van de muur :-(

Niemand van ons had ervaring met een behangstomer, maar na urenlang zo'n ding aan is dus je hele kamer kletsnat, ondanks de tuindeuren de hele dag open, en de kamerdeur. Buiten was het ook niet echt drogend weer vandaag... Het dubbel glas was volledig beslagen, aan de binnenkant, en het behang waar we nog niet mee bezig waren geweest begon al spontaan los te laten.

Dusss: van behang stomen kan het ook te vochtig worden... Volgende week zaterdag gaan we met frisse moed weer verder ;-)


Onwijs bedankt: Rick, Charlotte en Taja! Met elke streek werd mijn kamer al lichter, en het is heel duidelijk te zien wat we gedaan hebben vandaag! Nu hopen dat dat stukje pleisterwerk los kwam wegens te vochtig, en dat de rest van het behang er verder zonder problemen van af gaat. Daar ga ik zelf komende week ook weer mee verder.

(en hopen dat ik iemand kan vinden die dat stukje afgevallen pleisterwerk weer glad maken kan...)

1 opmerking:

AnneRie zei

Zo, jullie maken er geen half werk van. Ziet er nu al indrukwekkend uit ;-)