zondag 27 oktober 2013

Verven deel III - The End!

Cosmo heeft een nieuwe "best friend"
Vandaag kwamen Rick, Char en Logan weer verven. Het plafond moest nog een keer, en één muur moest nog gedaan worden, die waar zoonlief vorig weekend grijs spul op had gesmeerd (minstens 24 uur laten drogen) op de plekken waar het plamuur had losgelaten. Vond ik het eerst nogal wat tijd kosten, al dat gesmeer en geplamuur van hem, achteraf kun je wel heel goed zien wat ie wel en niet gedaan heeft. Nooit geweten dat zoonlief zo handig is als klusser!



Voor bij de koffie hadden we, wegens Ricks verjaardag donderdag, een Ganache (chocolade mousse taart). Nooit van gehoord, maar sinds vandaag ben ik absoluut een liefhebber :-)


Dat grijze spul moest vandaag wel nog eerst geschuurd worden, en deed hij zoiets vorig weekend nog met een stukje schuurpapier (dat gaf wel wat stof...) Nu  had hij een heuse elektrische schuurmachine bij zich... Omdat Logan heel erg slecht tegen "geluidjes" kan, ging oma maar zolang met hem naar boven: boekjes lezen in zijn eigen kamertje, tot het klaar was...

Oma: je hebt een gaatje in je broek. Logan: ja dat weet ik, en aan deze kant zit een nog veel groter gaatje!
Toen we weer beneden kwamen, moest ik echt mijn best doen om niet te gaan huilen... Echt alles was bedekt met een dikke witgrijze laag "stof"! Echt heel erg, zoiets had ik nog nooit gezien. Wegens het stormachtige weer vandaag konden er geen spullen naar buiten gezet worden, dus ook de tv, pc, printer, echt alles en alles was ermee bedekt. Hoe krijg ik dit allemaal ooit weer schoon... En ik was toch al nog moe van werken gisteren, waar het gigantisch druk was :-(


Misschien dat dochterlief dat aan me zag, want even later was zij druk in de weer met een emmer sop, terwijl kleinzoon (heel erg lief!) met een dweil over de vloer kroop! Ik was zelf maar even in de tuin gaan zitten roken...

Ik had namelijk ook een grote rol plastic folie, dat gemakkelijk overal overheen paste. Herhaaldelijk de afgelopen weken de kids eraan herinnerd dat ik dat had. Na het schuren vorig weekend verwachtte ik hoogstens een beetje stof vlak onder die plek, niet dat de hele kamer eruit zou zien als een.... Nou ja, alsof er een enorme stofbom in ontploft was? Terwijl zo simpel even alles even afgedekt had kunnen worden met dat plastic!


Etenstijd: bruine bolletjes met kaas, en de verse soep die ik gisteravond gemaakt had. Volgens dochter hoefde haar zoon geen soep, alleen één bolletje, want hij had thuis ook net eten gehad. Zij eet zelf niets waar iets "gezonds" in zit, dus zeker ook geen soep met herkenbare groente erin. Dus ik zette 2 soepkommen op tafel, voor Rick en mijzelf. Het was mijn vaste recept: Hamersoep. Maar deze keer nogal rood van kleur, je zou kunnen zeggen dat het een soort van tomatensoep was. Logans lievelings. 


Toen zijn bolletje kaas half op was zei Logan dat hij zijn eigen stoeltje nodig had. Helaas, die had ik even uit de kamer gezet. Dan pak ik wel dit krukje, zei hij. Sleepte het naar de salontafel, en ging enthousiast bij mijn kom soep zitten. Dochter moest zo erg lachen dat ze er bijna in bleef, lol. Mmmmm lekker, zei Logan steeds, terwijl hij smakelijk ruim de helft van mijn soep op at, hahaha! Dat joch heeft echt een Italiaanse smaak wat eten betreft: tomaat, kaas, pasta....


Na het eten is de rest ook wit geverfd (RAL 9010, dat ga ik onthouden!). Het verven is nu helemaal klaar. Mocht er een muur of plafond toch nog eens moeten, dan doen we dat in het voorjaar wel, zei zoon. Allemaal hebben we na 3 weekenden een hele dag verven er nu even genoeg van. De kamer is in elk geval nu een stuk lichter, lijkt ruimer, en ruikt weer lekker fris en schoon.

Komende week ga ik alles heel goed schoonmaken: de ramen lappen, de vloer heel grondig dweilen, de radiatoren en de lambrisering afwassen. En dan kunnen volgend weekend mijn "nieuwe" meubeltjes komen! :-D

Geen opmerkingen: