zondag 23 november 2014

Dubbele beeldschermen

Voor mijn werk heb ik altijd 2 programma's tegelijk open staan. In Zwolle op 2 grote beeldschermen naast mekaar, maar dat had ik thuis eerst niet. Dat was dus een constant switchen tussen het ene programma en het andere. Iets dat veel extra tijd kostte op de dagen dat ik thuis werk.


Een poosje geleden heb ik daarom van mijn werk een extra beeldscherm meegekregen voor thuis. Ideaal! En niet alleen voor mijn werk, ook voor computerspellen is dat erg handig! :-D

Vanochtend zat kleinzoon ermee te spelen:
Kijk eens oma, de muis gaat van de ene computer naar de andere! :-)


2 opmerkingen:

Harry Perton zei

Maar hoe krijg j nou het ene programma op het ene beeldscherm en het andere programma op het andere?

Aragog zei

Het was wel even puzzelen, maar zelfs mij is het gelukt om het goed in te stellen, zonder hulp! Je sleept een programma met je muis naar links of rechts, om het op het andere beeldscherm te krijgen. De muis werkt alsof je op één scherm werkt, doe je hem ver naar links dan zit ie op het andere scherm en vice versa. Ik kan zelfs een website op links hebben, en een andere website op rechts. Gewoon pakken en slepen, als je het eenmaal goed hebt ingesteld :-) In Second Life zijn en tegelijk de Telegraaf lezen, Internetbankieren op de ene, en tegelijk mijn excel huishoudboekje bijwerken op de andere, echt ideaal! Het werkt eigenlijk net alsof je je een beeldscherm gedeeld gebruikt, dus 2 programma's naast elkaar (verkleind). Alleen nu heb je ze dan allebei naast elkaar op full size, ieder op een eigen scherm.