vrijdag 28 mei 2010

Wakker Ventje

Vanmiddag ben ik weer even naar Emmermeer gereden om kleinzoon te zien. Zijn vader en moeder waren trouwens ook thuis (grijnz). De box is nu af. Die kregen ze van een buurman, maar duidelijk in gebruikte staat. Dochterlief heeft hem donkerblauw geverfd, er ligt een prachtig boxkleed in met vele mogelijkheden, zoals flapjes die open kunnen, lintjes, bloemetjes, enz. En erboven een activitycenter waar hij lekker mee kan spelen :-)

De box staat tegen de verwarming aan, dat kan niet anders wegens ruimtegebrek. Zodoende hangt aan die kant nu een boxkleed, om te voorkomen dat ons kereltje z'n vingertjes brandt. Verleden week woensdag kwamen ze bij me langs, met de vraag of ik lintjes aan het boxkleed kon naaien, zodat ze het stevig aan de zijkant konden binden. Dat werden koordjes, in dezelfde kleur als de box. 

De naaimachine staat nog steeds op tafel, want ik moet nog een paar gekregen slaapzakjes wat repareren, plus de mouwen van mijn afgelopen winter uitgeleende legerjas. Helaas ben ik daar deze week niet aan toegekomen, dat wordt dus volgende week (hoop ik).


Kleine Logan wordt met de week volwassener, zoals dochterlief dat vandaag noemde, lol. In elk geval wakkerder, en dus al toe aan de box en het wipstoeltje. 

Groeien doet ie zo flink dat z'n kleertjes maat 50 en 56 nu al te klein zijn. Van nood moesten papa en mama gisteren de stad in om te shoppen voor maatje 62. Zodat ie de komende 4 weken (!!!) weer eventjes vooruit kan kwa garderobe. 


Dat ie zo flink groeit bewijst ie ook door inmiddels vrijwel elke nacht al zo'n 6 uur lang door te slapen! Overdag wil ie dan wel graag om de 3 uur, in plaats van om de 4 uur eten, maar het is natuurlijk ideaal voor z'n papa en mama dat ze elke nacht al een uurtje of 6 ongestoord kunnen slapen ;-)

Ik moest zoonlief dwingen om door te slapen omdat ie te zwaar werd, en dochter moest ik maandenlang 's nachts blijven voeden omdat ze te klein was. Daar heeft Logan dus allemaal geen last van, hij bepaalt het al helemaal zelf :-D




En istie niet ontzettend knap? Op Hyves was al een kleine discussie. Iemand dacht dat kleinzoon niet zo dol op paperazzi was, waarna anderen vonden dat ie daar dan maar aan moet wennen. Alvast voor straks als ie een beroemde profvoetballer is, of een filmster :-D

En verder heeft oma alle boodschappen alweer in huis, want zaterdag en zondag weer werken. Het is voor een goed doel deze keer: een collegaatje is naar Pinkpop! Ik ben best wel een tikkie jaloers, vooral omdat Paolo Nutini er morgen optreedt!

Geen opmerkingen: