woensdag 9 juni 2010

Genzobiedmeer: Een WARME DOUCHE

Via het guppenforum kwam ik terecht bij de webwinkel http://genzobiedmeer.nl, die daaruit is voortgekomen. Ik moest veel werken, maar het guppievoer was bijna op, dus maar eens proberen het online te bestellen.

Naast een paar soorten voer bestelde ik ook een flesje plantenvoeding, stom stom stom! Op het laatste scherm stond dat de porto 7 euro was. Erg veel voor een kleine bestelling, dus ik sloot teleurgesteld de pagina. Er kwam een email dat ik mijn bestelling nog niet afgerond had, waarop ik reageerde dat ik de porto teveel vond. Daarop stelde hij voor dat hij deze keer de porto voor zijn rekening nam. Dat vond ik heel erg aardig, maar ik zei hem toen dat flesje maar achterwege te laten, want dat scheelde vast heel erg in de verzendkosten. Net toen het voer echt op was, kwam de bestelling binnen.

- 40 gram guppievlokken
- 40 gram tropische vlokken
- 20 gram Tubifex blokjes

Totaal kostte me dat voor 100 gram voer E 6,70. Het oude busje uit de dierenwinkel, TetraGuppy, was 75 gram voor E 7,50. Maar nu hebben ze veel meer variatie, en ik hoef er de deur niet voor uit. Op ieder zakje staat met pen geschreven wat de uiterste houdbaarheidsdatum is, naast voorgedrukt alle ingredienten/voedingswaardes. Keurig verzorgd dus. Erbij zat ook een zakje met 10 gram Gevriesdroogde Rode Muggenlarven. Dat schijnen guppies lekker te vinden ;-)

Dat laatste had ik niet besteld, maar, naast dat ik door allerlei misverstand de porto deze keer niet hoefde te betalen: Ik had je een extra zakje rodemug er in gedaan voor de overlast. :P

Terwijl die porto dus ook wel mijn eigen schuld was eigenlijk. Want ik had moeten bedenken dat zo'n flesje, als de doorsnee meer is dan 3 cm, niet door de brievenbus zou passen...

Voortaan eten mijn guppies alleen nog maar voer van Genzobiedmeer, en ik heb dochter gezegd dat als haar busje voor hun mannenguppen leeg is, ze het maar bij mij moet komen vullen. Dan bestel ik wel weer nieuw: Nog eens wat andere soorten voer uitproberen, want de keuze die hij heeft is enorm! Toen ik vanmiddag bij de kids langs ging, om m'n batterijtje weer even op te laden aan kleinzoon, had ik een paar blokjes Tubifex voor hun guppies meegenomen, om eens te proberen.

Maar: Dit is dus echt perfecte service, die muggenlarven waren helemaal niet nodig geweest (maar wel heel lief), laat staan dat hij de porto voor zijn rekening nam terwijl ik zelf zo stom was om iets te bestellen wat achteraf niet door de brievenbus paste.

Dus zegt het voort: Voer voor je guppen en andere tropische visjes koop je het allerbeste online bij Genzo!

Geen opmerkingen: