woensdag 12 januari 2011

Landschaplaan

Na het ziekenhuis ging ik bij tante Siet langs. Ik had gezien dat ze op Skype in haar profiel de foto van een oudere man had staan, waar ze weleens mee skypt. Hij heeft een webcam, en waarschijnlijk had ze ooit es een foto gemaakt toen ze met hem online was, en heeft Skype die toen zelf  in haar profiel gezet? Dat heb ik dus maar even veranderd. En gelijk in Skype de taal op Nederlands gezet, want hoewel ze heus wel wat Engels kent, is dat toch gemakkelijker. Ook was er iets vreemds aan de hand met haar MSN, en ook dat is nu opgelost.

Daarna kreeg ik een heerlijke kom zelfgemaakte snert (vertaling: erwtensoep). Dat is toch wel veel lekkerder dan uit blik! Vanwege weinig zout kreeg ik het zoutvaatje ernaast, maar... "Kinst der ook wel snitje ien kriegn". Lang geleden dat ik dat woord hoorde, voor de niet-grunnegers: dat is Maggi ;-)

En a.s. vrijdagavond zorgt ze alweer dat ik mijn buikje vol krijg, want dan gaan we naar Thijs & Aafke. Dat zou al op 17 december, maar is toen uitgesteld vanwege de sneeuw.

Tante Siet gaf me een boek te leen: Oma weet het echt veel beter. Met daarin erg goede tips voor oma's. Zoals bv:

  • Gooi een paar toverballen de kelder in, en gooi dan snel de deur achter ze in het slot
  • Open de deur met jas aan en tas om je arm, als je dochter/schoondochter aan ziet komen met de kids
  • Dwing kinderen zoveel mogelijk te eten. Daar worden ze suf en passief van, zodat ze uw huis niet  ruïneren
  • Doe de luier zo om dat ie zich nog amper kan bewegen
  • Bekijk voor u ja zegt het weerbericht, zodat u zeker weet dat ze buiten kunnen spelen
Zeer goede tips dus, ik ga dat hele boek uit m'n hoofd leren :-D

En toen ik weer thuis kwam, 3 uur nadat ik de deur uit ging, was Ronja helemaal buiten zinnen van blijdschap. En dat mocht ook echt wel, want... Ze had nergens iets gedaan, zelfs de krant die ik uit voorzorg in de woonkamer had neergelegd was nog schoon! Ook had ze niets verbouwd, zo te zien alleen maar geslapen, en/of gespeeld met haar eigen speeltjes :-)

Geen opmerkingen: