woensdag 9 februari 2011

Lente !!

5 hyacinten bij de voordeur
Nog heel vroeg, maar het lijkt nu al wel Lente! Vanmiddag heb ik zelfs al een poosje buiten gezeten, nadat ik de tuintafel en -stoel had schoongemaakt, heerlijk in het zonnetje. Daarvoor had ik alle bolletjes geplant. De neusjes van de hyacinten hierboven zijn nu (na een paar uurtjes in de zon) al veel groener geworden :-D

De vissen in de vijver zwemmen alweer een paar dagen rond. Wel nog in de diepte, maar ze hebben de winter allemaal overleefd, zo te zien. En de dotterbloem steekt al kleine groene blaadjes boven het water uit.

Het wordt nu al flink kouder (vannacht -4), dus straks tegen donker gaat er bubbeltjesplastic over de bloembolletjes. Maar over 2 nachtjes is de nachtvorst ook alweer weg, volgens Buienradar :-)

Heerlijk om weer eens wat te rommelen in de tuin. Wat blad vegen, opruimen... Mijn houten tuinbank is sinds gisteren uit de schuur en staat nu al 2 dagen buiten in het zonnetje te drogen, want die wil ik binnenkort gaan schuren en dan verven... Zo'n lekker lentezonnetje krijg je weer extra energie van!

grote bak vol narcisjes en krokusjes op de tuintafel

Geen opmerkingen: