dinsdag 29 maart 2011

Dure Breuk

Vanmiddag lag er een "verrassing" van Univé in de bus: Of ik voor half april even E 321,98 over wil maken. Meteen gebeld: Waarvoor dan? Vanwege mijn gebroken elleboog.

Ik ben nooit ziek, zie nooit een dokter, ik ken mijn huidige huisarts nieteens, nog nooit gezien. En ik hoef dus ook nooit een eigen risico te betalen. Ja, in 2010 totaal E 13,02 voor een medicijn. Omdat mijn arm is gebroken op 3 december = 2010, mag ik over dat jaar nu alsnog het hele eigen risico betalen. Plus het hele eigen risico van 2011 er bij, omdat ik toen nog een paar keer terug moest komen in het ziekenhuis...

En dan ben je verzekerd, en mankeer je nooit iets! Ik betaal jarenlang keurig elke maand voor de zorgverzekering terwijl ik er geen enkel gebruik van maak. En heb ik nu ineens wel iets dan mag ik het vrijwel helemaal zelf betalen. Als ik een maand later was gestruikeld had me dat bijna 165 euro over 2010 gescheeld :-(

Terwijl ik hier nogal van slag van was, kwamen oom Henk en tante Siet langs. Even wat afleiding, pfff... Zij dachten ook dat zoiets, een noodzakelijke behandeling in het ziekenhuis, vergoed wordt door je verzekering. Niet dus kennelijk. Dochter noemt het een naaistreek. 

Ik mag wel verzoeken om een betalingsregeling, bv 9 maanden lang 35 euro betalen. Nog een vaste last erbij voor de rest van dit jaar, alsof alles al niet weer omhoog is gegaan, behalve dan mijn inkomen. Voordeel: alles wat ik dit jaar breek is gratis, want het eigen risico heb ik nu al opgesoupeerd voor 2011.

1 opmerking:

Cassie zei

Hoi,

Ik dacht, ik wip weer eens een keertje langs.

Dit is inderdaad wel balen zeg. Hopelijk blijft het hier wel bij.