donderdag 16 juni 2011

Woensdag

Kwam dochter met kleinzoon op haar nieuwe fiets + nieuw kinderzitje naar mij toe. De laatste tijd huilt Logan als we hem in bed leggen in mijn babykamertje, maar hij wil nu toch wel heel graag ook eens een nachtje bij deze oma logeren (en schoonzoon wil binnenkort graag met zijn vrouw uit eten en daarna naar de bioscoop). 

Dochter dacht dat er iets is dat hem bang maakt, of dat het kamertje te druk is, met de muurstickers, speelgoed wat er staat, enz. Zelf dacht ik meer aan de lichtgevende sterrenhemel die we op het plafond hebben geplakt. Maar toen we hem gisteren boven in bed legden sliep hij meteen, en ook flink lang. Kennelijk heeft dat probleem zichzelf dus opgelost :-)

Cosmo op wat nu al echt op een gazon begint te lijken!
Toen Logan sliep deden wij wat klusjes, zoals mijn bureau helemaal leeg + schoonmaken, en de geleende barbeque van andere oma schoonmaken. Toen we net even zaten uit te rusten in de tuin ging de tuindeur open en kwam zoonlief binnen lopen! Hij moest voor zijn werk in de buurt zijn en kwam even gedag zeggen. Dat is altijd leuk natuurlijk! En nu helemaal want hij kon gelijk zijn zusje ook weer eens zien, plus zijn oomzeggertje toen die weer wakker was. Ook zag hij Logan nu voor het eerst lopen.

Toen zoon weer weg was, konden dochter & Co nog niet naar huis, want het regende toen heel erg. Volgens Buienradar zou de bui een half uurtje duren. Dochter kan slecht stilzitten en wierp zich daarom op mijn fruitmand. Ik had vorige week nogal wat fruit gekocht dat in de aanbieding was, met het plan daar lekkere gezonde smoothies van te maken. Helaas werd dat meer fruitmoes dat je met een lepel eten moest, dan iets drinkbaars.

Zij slachtte alles wat ze in de keuken vinden kon: een kilo sinaasappels, een meloen, 6 kiwi's, 2 tomaten (ja echt!), en ook de banaan die ze voor Logan bij zich had, ging de blender in. Het resultaat was voor ons alle drie een vers geperst glas sinaasappelsap, en voor mij meer dan een liter heerlijke smoothie. Jaja! zei Logan (afgeleid van ranja). Ideaal als ontbijt voor mij. Ik heb het in porties ingevroren, zodat de vitamientjes bewaard blijven en ik er een poosje mee kan doen :-D

Voor het ging regenen had ze de tuinsproeier op het gras aangezet. En dat bracht mij op een idee... Sinds 1,5 week is de vloer van de kelder nat. Dochter dacht toen dat het kwam van de enorme hoosbuien die we toen hadden. Maar het heeft wel vaker enorm geregend sinds ik hier woon, en de kelder bleef altijd droog. Toen ze ging kijken was de keldervloer weer totaal nat: mijn buitenkraan, waarvan de aansluiting in de kelder zit, is lek :-(

Heel vervelend, want ik heb geen verstand van loodgieten. En de leiding begint in de kelder. Daar zit het kraantje dat ik voor de winter altijd afsluit, en vorige zomer is dat zelfs nooit open geweest. Of de leiding nu in de kelder lek is of waar ie naar buiten gaat onder de vloer door richting tuin weet ik ook niet. In wezen heb ik vanaf nu dus geen buitenkraan meer. Althans niet eentje die ik gebruiken kan zonder de kelder ook blank te zetten :-(

Geen opmerkingen: