zondag 6 november 2011

Druk ;-)

School wordt steeds drukker, vooral de hoeveelheid werk die we thuis moeten doen. We moeten o.a. met 4 mensen een werkstuk maken, het onze heeft als titel: Sterke Vrouwen. Mijn bijdrage is een deel geschiedenis en een stukje over vrouwen in MMORPG's, oftewel online games.

Daarvoor krijgen we een gezamenlijk cijfer, dat voor 25% meetelt voor het examen Praktijkvaardigheden. Nog eens 25% van het eindcijfer krijgen we individueel voor een PowerPoint presentatie over dat werkstuk. Het werkstuk moet begin december helemaal klaar zijn en ingeleverd, de presentatie moeten we in januari doen. Dan volgt ook het schriftelijk examen: de overige 50% van het eindcijfer. Vanmiddag heb ik (als eerste) mijn bijdrage aan het werkstuk naar m'n 3 "collega's" gemaild. Als iedereen klaar is met haar aandeel moet het nog tot een geheel worden gesmeed, met een Inleiding en een Samenvatting alsmede een mooie omslag...

MS Word 2007 hoogstwaarschijnlijk examen in december, waarna we tijdens die lessen (2 keer per week 2 lesuren) dan verder gaan met Excel. Ook het type-examen is waarschijnlijk in december (volgens de lerares ben ik er dan wel klaar voor, hoewel ik dat zelf nog betwijfel, lol). Dat is dus elke dag oefenen. Als ik het typen gehaald heb ben ik elke maandag 2 uur eerder vrij :-)

3 dagen per week school en 1 dag per weekend werken, blijven er voor het huiswerk nog 3 dagen over, en dat is ook echt wel nodig! Wel zie ik kleinzoon minstens eens per week (dat moet!), vrijdagmiddag bv kwamen ze gezellig bij mij langs. Alleen hem een hele dag hebben lukt me gewoon niet nu, hopelijk kan dat weer eens een keertje in de kerstvakantie.

Tante Siet wil ik in elk geval de komende week ook weer eens zien: vorige week ging ik bij ze langs maar toen waren de vogels gevlogen, vanwege het mooie weer natuurlijk. Buren wisten te vertellen dat ze 's ochtends weggescootmobield waren (ze dachten richting ziekenhuis) en 's middags alweer, toen richting winkelcentrum, alweer volgens die buren.

En dan nog boodschappen doen, Ronja en de poesjes aandacht geven, geregeld in bad, en ook eens wat huishoudelijke dingen doen... de tijd vliegt echt voorbij momenteel!

1 opmerking:

AnneRie zei

Druk, druk dus. Maar wel heel leuk lijkt me. Heel veel succes met school. En natuurlijk met de familie. Net Logans farm bekeken. Ziet er kek uit met die groenten in de vorm van een kat.:-)