vrijdag 27 april 2012

Zaterdag

Ga ik voor de eerste keer mee met de wandelvereniging waar ik laatst lid van ben geworden. We gaan met 4 busjes, zo'n 40 personen, naar Reutum, waar we de Bos-en Essentocht gaan lopen. Om kwart voor 10 bij het verenigingsgebouwtje zijn, rond 4 uur zijn we weer terug in Emmen.

Wandelboekje van mijn vader 1981/1985
Dan snel omkleden, Ronja uitlaten (die mag helaas niet mee), en de auto in. Onderweg eindelijk wat boodschappen doen en dan naar dochterlief, waar ik 's avonds op kleinzoon ga passen. Als ik op tijd daar ben eet ik mee, en anders staat er eten voor me in de oven. En wegens waarschijnlijk moe van het wandelen ga ik daar heel actief de hele avond languit op de bank liggen DVD's kijken :-)

Binnenkant
Als kind ben ik jarenlang lid geweest van een wandelvereniging. Mijn vader was na zijn pensioen een fanatiek wandelaar. Zijn laatste wandelboekje heb ik, evenals een koekblik vol medailles. Hij liep meestal de 25 km, maar dat zakte later wat terug, op de laatste bladzijdes was het nog maar 10 en 15 km. Hij was toen, net als ik nu, lid van de KNBLO, en ik krijg nu ook een wandelboekje waar na elke tocht een stempel in komt, de gelopen afstand, en een plaatje.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

heel veel plezier en ik zorg dat er een goed maal voor je klaar staat na zo'n zware dag ;)

Anoniem zei

hutspot ofzo? (F :P)

Aragog zei

Voor m'n lieve schoonzoon: en dan raad je zeker worteltjestaart aan als toetje? :-PPP

Voor alle andere lezers: het enige wat ik echt niet lust is wortels, en schoonzoon is heel goed in wortelrecepten voorstellen als ik eens kom eten :-(

AnneRie zei

Leuk, die wandelvereniging. En prachtig dat je die oude boekjes nog hebt.