zaterdag 4 augustus 2012

Algen, 3 weken later

Zo was het op 14 juli
Na 3 weken lang een kuur met Protalon-707 ziet het er al een stuk beter uit! Het is nog niet weg, maar het was ook wel heel erg... In elk geval werkt dit een stuk beter dan de kuur (3-fasen) die ik eerder deed.

De grote deksteen heb ik laatst uitgekookt en toen geschrobd
Je hebt flesje A en flesje B, en 2 weken lang doe je elke dag X druppels van A, en/of X druppels van B erin, met nu en dan een rustdag ertussen. Elke dag weer een andere hoeveelheid. Ik hou dat natuurlijk nauwgezet bij, lol.

Zie de "stenen" rechts, die zitten vast aan het glas, en kunnen er dus niet uit maar ook die zijn al stukken schoner :-)
Na die 2 weken mag je nog een week lang elke dag 8 druppeltjes B erin doen. Is het dan nog niet over, dan begin je weer opnieuw. Volgens mij zit er in beide flesjes nog genoeg voor herhaling, dus daar begin ik vandaag mee.

Ook de planten zien er al een stuk beter uit :-D
Eerst heb ik vandaag weer een flink deel water ververst, en alle troep eruit gestofzuigd. Nee Char het lost inderdaad niet op, maar kennelijk laat het langzaamaan los (hopelijk: gaat dood), en de troep valt dan op de bodem, waar ik het nu zeer geregeld weg haal ;-)

Resultaat van 1x die kuur, hopelijk is na nog een kuur alles helemaal schoon!
Binnenkort moet ik nu wel wat nieuwe planten kopen. Het schijnt dat flink veel planten er in ook zorgen voor minder alg. En: van deze kuur gaan je planten beter groeien! Ook gaan de slakken er van dood. Maar dat geeft niet want die aten die vieze draadjesalg toch niet, dus eigen schuld dikke bult ;-)

Geen opmerkingen: