dinsdag 11 juni 2013

Nieuwe Tas(sen)

Pfew, het is me gelukt om alle gestolen centjes (plus 15% rente) af te lossen, sinds de inbraak in september 2011. Dat betekent dat ik het nu financieel weer ietsjes ruimer heb :-) Vooral het afgelopen jaar ging elke cent die ik over had in "het zwarte gat", want ik verwacht echt niet dat ik er ooit nog iets van terug zal zien. Inbreker zit momenteel alweer in het gevang :-(

Nu ik eindelijk weer helemaal "schuldenvrij" ben (liek is riek), en bovendien mijn vakantiegeld eind deze maand komt, plus er een teruggave van de belastingen aan zit te komen, haal ik eerst de schade eens wat in :-D

Van mijn verjaardagscentjes, met een beetje van mezelf erbij, kocht ik een e-reader, en wat ben ik daar blij mee! Er staat een hele vracht mooie boeken op, en het ding gaat overal mee naartoe. Elk momentje van ergens wachten, elke lunchpauze op het werk, breng ik nu lezend door :-)

Wat inbreker ook mee had genomen was mijn tas. Ik ben altijd heel erg gehecht aan mijn tas, die zeer zorgvuldig gekozen wordt, en waar ik vervolgens jaren mee doe. Vóór alles moet een tas van mij lekker veel vakjes hebben. Van sinterklaas kreeg ik in 2011 al een nieuwe tas, maar dat was niet eentje die ik zelf gekozen zou hebben. Te weinig vakjes. Bovendien ging daarvan al snel de schouderband stuk.

Stokoud rugzakje, dat nu in de kliko ligt :-D
Sinds de inbraak heb ik me daarom maar beholpen met een oeroud klein rugzakje. Zo oud dat ik die vroeger meenam als ik bij "de glas" werkte, om hem af te dragen. En afgedragen is ie nu zeker, overal rafels en slijtplekken. Wat ik mee wilde lukte vaak pas na flink proppen...

Oma, wat zit er in jouw tas?
Een lekker grote rode Kipling look-alike tas, met meer vakken dan ik ooit gehad heb! Zo veel vakken dat er in een paar nog niets zit, maar daar verzin ik vast nog wel iets voor, lol. Voor naar het werk past alles hier royaal in, brood, drinken enz.

Een kleinere zwarte. Ze passen heel mooi bij elkaar voor als ik eens veel "troep" mee moet, maar hoef ik maar weinig mee te nemen dan volstaat alleen deze :-D
Gistermiddag mocht ik wat eerder naar huis. Ik stapte op de fiets in het zonnetje en besloot om nog even door het centrum te fietsen. Bij een tassenzaak stond buiten een rek met fors afgeprijsde tassen, ik vond er 2 die ik wel graag wilde hebben, en, doe es gek, ik heb ze gelijk maar allebei gekocht, hihihi

Allebei samen :-D
Een andere portemonnee hoeft niet, ik gebruik nog steeds die die ik van Caro kreeg, na de inbraak :-D Nu hoop ik alleen nog dat ik eindelijk de door dochterlief beloofde pasfoto van Logan krijg, om er in te doen...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Pasfoto ligt voor je klaar voor donderdag ;)

En mooie tassen! Die rode ruilen met de mijne???

Aragog zei

Haha, nix ruilen :-P

Nu nog een aapje (of ander knuffeltje) zoeken om aan de rode tas te hangen, dan lijkt ie nog echter :-D