woensdag 2 oktober 2013

Nieuwe meubels!

Eind deze maand krijg ik een heleboel nieuwe meubels voor in mijn woonkamer! Helemaal gratis en voor niets, er is alleen wat hulp nodig om ze hier te krijgen, want ze zijn behoorlijk zwaar. Schoonzoon kan van zijn werk een busje lenen, nu nog wat mankracht vinden om te helpen tillen!

Kennissen van me willen alles kwijt, want er gaat verbouwd worden, en dan opnieuw ingericht. Het ziet er allemaal prachtig uit, veel mooier (en ook veel nieuwer) dan wat ik zelf heb staan! Vorige week maandagavond ben ik er samen met dochter naartoe geweest, om voor meubels te "shoppen" :-D

Een bank, misschien zelfs 2 (daar hoop ik natuurlijk op!), een eethoek met 6 stoelen, die dezelfde lichtbruine leren bekleding hebben als de banken. Ideaal met de kleinkinderen: even een vochtig doekje erover en het is weer schoon :-)

De eettafel is zwaar donker eiken. Mijn eigen salontafel past daar perfect bij, die blijft dus. Evenals de eiken dekenkist. Verder is er een zware eiken buffetkast die er ook perfect bij staat, veel mooier dan mijn al vaak opgelapte van zwart met lichtgeel hout. Alleen moet daar nog om gevochten worden, want die kast wil dochterlief ook graag hebben...

En dan krijg ik ook nog "nieuwe" gordijnen (!!!), en lampen. Ik krijg zomaar bijna alles nieuw dus! Nu ja, zo goed als nieuw, maar veel nieuwer dan mijn huidige meubeltjes.

Gratis af te halen! Char's oude bruine bank, die bij mij een 2e leven kreeg, kan best ook nog een 3e leven mee ;-)
De "verhuizing" is pas eind deze maand, in elk geval voor 4 november. Voor die tijd wil ik de meubels die vervangen gaan worden wel kwijt zijn. Vandaag ben ik alvast maar eens begonnen met deze bank op Marktplaats te zetten als gratis af te halen.



Charlotte Attema Hey das mijn bank :0

Sjouwke Nube Mooi, dan ben ik hem dus al kwijt  Wanneer kom je JOUW bank terughalen?  Liefst wel zo snel mogelijk 

Ken je iemand die deze bruine bank hebben wil? De stof kan eraf, en in de wasmachine. Hij heeft wel wat gebruikssporen, maar is verder nog helemaal goed. De eerste die hem ophaalt die heeft hem ;-)

6 opmerkingen:

Christina zei

Niet geinteresseerd in je oude bank, maar wel leuk voor je dat je nieuwe krijgt. Wat mensen al niet wegdoen he? En dit keer: het waren toch jouw kennissen he? Dan heeft ze pech, de buffetkast is voor jou. Zij mag m vast over een paar jaar wel weer van jou hebben ;-)

Christina zei

Dochterlief dus. De zij die pech heeft :-)

AnneRie zei

Wouw, leuk. Nieuwe meubels. Uit de beschrijving klinken ze alvast geweldig :-)

Aragog zei

De bank is vanmiddag opgehaald door een vader, met zijn zoon die op zichzelf gaat wonen. Die jongen was er dolblij mee, hij vond hem mooi, hij zat lekker, enz. Die tilde stralend met hulp van pa de bank mijn huis uit. Leuk om er nog weer iemand anders blij mee te kunnen maken! :-D

Aragog zei

Ja Christina, ik vind die kast zelf prachtig mooi, en mijn oude kast die bijna uit elkaar valt past er straks helemaal niet meer bij. Maar aan de andere kant gun ik m'n kind het dan ook wel, omdat zij hem ook zo mooi vindt.. :-( Maar eigenlijk zou ik hem dus wel het aller- allerliefste zelf willen hebben!

Kim zei

Nieuwe meubels bestellen! Gaaf!