zondag 2 maart 2014

Voorjaar in aantocht!

Hoewel we amper een winter gehad hebben... Overal bloeien nu sneeuwklokjes en krokussen, terwijl de narcissen ook al flink boven de grond staan. Mijn hortensia's zitten vol dikke groene knoppen, en er komt ook al een aardbeiplantje boven :-)

Foto
Geheel bewolkt? Op de foto is het anders behoorlijk zonnig!













































En dus: lekker wat gezonde buitenvitamientjes opdoen. Ik heb sinds een week een nieuw mobieltje, een Galaxy S4. Ik vond gratis apps voor Geocaching, en omdat er dit weekend geen wandeltocht was, besloot ik maar eens te proberen of ik met mijn mobieltje ook cachen kan. Normaal gebruik je daar en GPS toestel voor, en dat staat al heel lang op mijn verlanglijstje, maar...

Met de nieuwe foon gaat het ook prima! Met de app een cache gezocht die niet al te ver weg was. Ik kreeg toen de omschrijving binnen, plus een kaart via Google maps. Daarop stond een blauwe pijl, met er aan vast een rode lijn recht naar de cache toe. Natuurlijk kun je nooit zo recht lopen, maar ik ben, samen met Ronja, de pijl maar gaan volgen.

Op het Industrieterrein, aan de Phileas Foggstraat om precies te zijn, vond ik de plaats van de cache en kwam ik er achter dat toen het pijltje op m'n foon veranderde in een rondje, ik ook vrijwel OP de cache stond. Volgens mij is dit nog zuiverder dan een "echte" GPS, die altijd wel wat afwijking heeft...

De cache 25 jaar dienstverband heb ik dus gevonden, en gelogd. Mijn eerste van dit jaar. Een lekkere wandeling van ruim 1,5 uur over bijna 5 km, inclusief het zoeken en loggen. Ik heb er een fleurig gummetje uit gehaald, en een houten paashaasje in terug gestopt.

Mijn "buit"

Volgend weekend niet cachen, dan loop ik op zaterdag de 4e tocht van ons Winterkwartet, een thuiswedstrijd dus. En op zondag sta ik dan achter de bar in ons clubhuis. Ik? Ja ik... Ik heb gewaarschuwd dat ik daar absoluut niet geschikt voor ben, dus we zullen wel zien hoe dat afloopt, lol!

Geen opmerkingen: