zondag 11 mei 2014

Paascactus


Vrijwel altijd bloeien de seringen met mijn verjaardag. Daarom heb ik ook altijd een sering in de tuin. Maar helaas, dit jaar waren ze een paar weken voor 8 mei al uitgebloeid :-(


Als compensatie begon ineens de paascactus aan alle kanten uit te barsten! Die heeft al een paar jaar niet meer gebloeid, maar nu bloeit ie ineens meer dan ooit :-D


Eigenlijk is ie het grootste deel van de tijd best lelijk. Bij gebrek aan vensterbanken in de woonkamer kwam ie in de keuken terecht toen ik hier kwam wonen, en daar stond ie sindsdien bijna altijd. Bijna, want de afgelopen paar jaar hing ik hem 's zomers op in de tuin. Dat leek me lekker, als je een cactus bent: in de volle zon...


 Paascactus vond dat kennelijk niet, want in de tuin bloeide ie niet, en hij werd er nóg lelijker van dan ie al was :S


Hij zal door hebben dat ik hem niet meer in de tuin ga zetten, want zomaar ineens kwamen er heel veel knoppen aan. En nu staat ie in volle glorie te pronken, nog roder dan de gordijntjes. En naast heel veel heel grote bloemen blijven er nog steeds nieuwe knoppen aan komen :-)


Ik ben nu wel blij dat ik hem niet in de groene kliko heb gegooid :-)




Hierboven kijkt ie lekker naar buiten, naar de lila viooltjes die bij de voordeur hangen :-)




1 opmerking:

AnneRie zei

Wat een prachtige cactus. Inderdaad, nog net op tijd voor een kliko-verwijdering