zondag 23 november 2014

Irritant piepende veiligheidsgordel

Een moderne auto heeft wel één nadeel: een irritant gepiep als iemand zijn gordel niet om heeft! Ik heb altijd, als ik alleen in de auto zit, mijn tas op de stoel naast me staan. Open, want vaak zit daar iets te eten in dat ik er dan gemakkelijk onder het rijden snel uit kan graaien. Maar mijn tas is wel zo zwaar dat de stoel dan denkt dat er iemand op hem zit die geen gordel draagt.

Op het Citybug forum (voor kleine stadsautootjes, zoals dus ook mijn Aygo) staat een erg ingewikkelde beschrijving hoe je dat gepiep uit kunt zetten. Daar heb ik me nog niet aan gewaagd.

Temeer omdat de verkoper van mijn auto daar ook nog nooit van gehoord had. En net toen laatst mijn auto even terug was in de garage om de sierlijn op de voorkant te vervangen was de monteur die het misschien wel wist, er niet. Ik kan natuurlijk de gordel wel dicht doen, maar dat staat best stom, een gordel voor een lege stoel langs...

Maar! Je bent creatief... of je bent het niet ;-)


Ronja's speciale veiligheidsgordel, die aan één kant aan haar riem vast gaat, en aan de andere kant in de gordelsluiting, zit er nu voor vast in! Je ziet hem amper zitten, maar mijn auto blijft nu niet de hele tijd agressief piepen als er een tas op de passagiersstoel staat! :-D

Geen opmerkingen: