zondag 23 november 2014

Logeren bij Oma

Planking op de rugleuning van de bank
Papa en mama gingen met een groep vrienden een heel weekend gamen. En daar kun je natuurlijk geen kleine kindjes bij gebruiken. Daarom werd Logan gisterochtend bij mij gedropt, Jade bij andere oma en kleine Luuk van net een jaar ook bij een oma. Die ouders van tegenwoordig... :o

Gelukkig houdt ie erg van eten :-)
Nu heeft Logan natuurlijk al wel vaker bij mij gelogeerd, maar elke keer werd ie dan 's nachts ziek. Koorts, oorontsteking enz. Dus ik durfde het eigenlijk al niet meer aan. Gelukkig is die vloek nu doorbroken! Hij werd hier weer eens hevig hoestend (compleet met paracetamol, neusspray en hoestdrank) afgeleverd, maar in plaats van opnieuw een oorontsteking was het hoesten bijna over toen ik hem terug gaf :-)


Pasta diner voor twee a la oma (en de slager)
Meneertje wilde pasta eten, zijn lievelings! Omdat ik dat heel anders maak dan mama nam ik hem maar mee naar de Keurslager, waar hij zelf aan mocht wijzen wat hem lekker leek. Een klein schaaltje bami, babi pangang en macaroni, en hij vond het allemaal heerlijk :-)

Toetje eten tijdens de erg spannende Lego film
Voor het boodschappen doen gingen we bij tante Siet langs, waar die 2 heel gezellig samen een legpuzzel maakten op de iPad. Zo jammer dat ik toen m'n mobieltje niet bij me had, want dat had een prachtige foto opgeleverd!
Kijk eens oma, ik zit OP de bank!
Na het eten hebben we samen een legofilm bekeken op Netflix. Oma hoefde niet bang te zijn, hij zou me wel beschermen. En hij wist zeker dat oma die film ook wel heel mooi zou vinden... (lol)

heel erg boos kijken... 

Om half 9 ging ie naar bed, in plaats van z'n normale 7 uur. In de hoop dat er dan daarna iets van uitslapen zou gebeuren :-) Een nadeel was wel dat ie voor het slapen gaan zijn schoentje mocht zetten... Maar dat viel nog best mee. Om 8 uur vanochtend werd ik wakker omdat Ronja blafte (handig, zo'n waakhond!). Maar toen kreeg Logan de keuze: lekker spelen in zijn eigen kamertje, of bij oma in bed kruipen, want oma wilde nog even blijven slapen. Om half 10 zijn we toen samen opgestaan.

Ook het ontbijt mocht meneertje zelf kiezen: pizza croissants... Haha, die fantasie van een kleuter! Maar tot mijn verbijstering bestaan die dingen echt, bij Jumbo! Daarna zijn we gezellig samen in bad gegaan. Was gelijk ook die chocomelsnor van zijn toetje af ;-)


Om 3 uur vanmiddag heb ik mijn logé bij andere oma ingeleverd. Zij zou gaan proberen of papa en mama het kleine grut nog wel terug willen hebben... Want toen wij allang het ontbijt op hadden whatsappte hun mama dat ze in bed tv lag te kijken met een kop koffie, de luiwammes!

Ik heb wel een klein beetje wraak genomen: liet hun mama mij laatst nog een enorme berg knuffels zien en "waar moet ik daar mee heen...", in Logan z'n logeertas zat op de terugweg een grote konijnknuffel die vroeger van haar was, want "konijnen zijn mijn lievelingsdieren". *grijnz*

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgende week weer ;) :P

Aragog zei

Of we keren het om, en dan kom jij volgend weekend bij mij logeren in je oude bed :-D Zorg ik weer eens een weekend voor jou (ook jij mag natuurlijk kiezen wat je eten wilt!), en dan mag je ook je schoentje zetten, wel ook zingen natuurlijk!