woensdag 6 juni 2018

Alweer oma geworden! Nu heb ik een kwartet :-)


Vanochtend om 10 voor 6 is in Borne mijn 4e kleinkind geboren, een jongetje dat de naam Jan-Pieter kreeg.

Voluit heet hij Jan-Pieter Emo Gustaaf Wolters.

Jan naar mijn vader Mendelt-Jan, zijn overgrootvader dus.
Pieter naar opa van vaderskant en Emo naar overgrootvader van vaderskant.
Gustaaf naar zijn opa van moederskant.

In onze familie Wolters heet van oudsher de oudste zoon steeds om en om Jan en Pieter, vandaar zijn voornaam. Zijn opa Emo was vernoemd naar diens oma Emke, omdat hij de jongste zoon was, zijn oudste broer heette Jan en zijn vader Pieter. Het is dus echt een familienaam.

Opa Piet was de enige zoon, en die zette de stamlijn voort met zoon Rick. Ook Rick is enige zoon, maar dankzij dit hummeltje gaat deze tak Wolters dus nog steeds verder 😀

Heel fijn vind ik het ook dat zowel dochter als zoon nu allebei een meisje en een jongetje hebben. Dat het kindje gezond is is natuurlijk je eerste wens, maar van elke soort één is helemaal mooi.

Morgen ga ik met hem kennismaken, en knuffelen! 💗💗💗