zondag 10 juni 2018

Salto Mortale

Dochterlief had weer eens genoeg in 1 weekend gepropt voor een hele maand... Vrijdag haalde ze mijn auto op, voor Logans kinderfeestje. Toen ze de auto vrijdagavond terug bracht, kwam die inclusief een Jade, met bagage. Want diezelfde avond gingen ze nog naar Duitsland om de volgende dag te gaan klussen bij haar vader. En dat gaat volgens haar een stuk sneller zonder kinderen erbij...

Geeft niet, we hebben het lekker laat gemaakt vrijdagavond, we hebben samen een erg leuke film gekeken op Netflix (Flushed Away), natuurlijk weer net zoals in een "echte" bioscoop, dus met veel lekkere hapjes en ieder 2 knuffels erbij 😊

Toen er boven een bed gezocht moest worden voor haar om in te slapen vond ze, heel gek, mijn bed, in plaats van dat in de kinderkamer 😱 We hadden het in elk geval lekker warm samen 😏

Ze was er klaar voor! 😁
Omdat haar nieuwe Adidas badpak nog moest worden getest in een echt zwembad, gingen we de volgende middag zwemmen in Parc Sandur. Lekker alleen wij 2, dan kun je toch iets meer. Zoals oefenen met koprollen maken in het water, in het ondiepe. Zij zakte telkens opzij, tot ik haar een paar keer hielp door haar over te flippen, en ineens had ze het te pakken! 😍

En dan ga je natuurlijk nog een stapje verder:



Zomaar een heerlijk zitje buiten het zwembad ontdekt! Volgens mij was dat er eerder nog niet?
Toen ze eenmaal de smaak te pakken had, maakte ze de ene salto na de andere, in het diepe, waar ze zelf niet meer kan staan. Wel had ik een mat op de rand gelegd om vanaf te duiken, zodat ze niet, als het misging, met haar koppie tegen de wand kon knallen. Ze is tenslotte pas 5! 



Toen we helemaal moe gezwommen waren had ik geen zin om haar nog weer mee te nemen naar huis voor avondeten. Ik had haar logeertas al mee, want het zwembad is dichter bij haar huis dan bij het mijne. Dat werd dan maar een lekkere pannenkoek! 😋


En na een pannenkoek met stroop en poedersuiker neem je als toetje:

Het schijfje citroen uit oma's icetea 😲
Na het eten reden we naar haar huis, en even later arriveerde daar ook andere oma, met haar broer + de hond. Toen de kids op bed lagen bleef andere oma wachten tot hun ouders thuis kwamen (en dat werd laat!), terwijl ik toen "vrij" was, en lekker thuis kon gaan bijkomen van een drukke week 😌

Oh ja, en vandaag heb ik helemaal rust: ze zijn nu met het hele gezin naar Friesland toe, voor Beppe's verjaardag...

2 opmerkingen:

Charlotte zei

Ik kreeg hele verhalen de volgende dag (van beide kids). Gelukkig hebben zij een leuk en relatief rustig weekend gehad. Feike en ik waren zondag avond gesloopt. Zelfs gestopt van leeuwarden naar huis omdat ik bijna in slaap viel in de auto

Aragog zei

Zoals je grote broer altijd zegt: Succes is een keuze.... :-P