dinsdag 14 mei 2019

Frikandel speciaal

Zondag is er een stuk van een kies afgebroken. Dat was al een oude reparatie, en een flink grote, niet leuk! Vanmiddag kon ik terecht bij de tandarts, die uitlegde dat ie hierna nog wel 4x gerepareerd kan worden. Zonde om hem eruit te trekken, vond ze.

Ze, ja. Voor mij de eerste keer dat ik een vrouwelijke tandarts zag. En nog een Duitse ook! Een mannelijke Duitse tandarts had ik al wel eens gehad. Deze sprak zeer goed, bijna accentloos, Nederlands. Ze was ook zeer vriendelijk, ze kreeg het voor mekaar dat ik er niet eens op stond om een verdoving te krijgen (nee hoor ik ga niet boren, alleen even een beetje ruw maken). 

Een kwartier later stond ik weer buiten. Ik had er bijna niets van gevoeld! En ja hoor, ik mocht er ook direct alweer mee eten, geen probleem... Dat klonk goed, want met nog alleen maar een banaan in m'n maag om half 2 's middags begon dat wel wat te knagen...

Ik besloot mezelf te trakteren, en reed naar het winkelcentrum. Daar zag ik de kapper: oh ja, dat stond ook nog op het programma voor deze week! Ik was meteen aan de beurt, en zie er nu weer wat toonbaarder uit. Wel grijzer, want dat gaat erg hard momenteel. Zou je dan echt grijs haar krijgen van de zorgen? Broer Matt was in de 30 al grijs, en zus Marg was ook jaren geleden al duifgrijs. Ik had tot nu toe alleen hier en daar een grijs haartje, maar nu gaat het grijs al bijna de overhand krijgen 😒

Na ook nog de kapper had ik helemaal wel iets lekkers verdiend! Een XXL broodje kan ik niet op, maar de snackbar wist toch iets heerlijks voor me te maken: een broodje met een hamburger, sla, tomaat en augurk. Daarboven op een gebakken ei, met ui en champignons 😋


Tijdens het wachten zei ik dat ik veel trek had, want net terug van de tandarts en nog bijna niets gegeten vandaag. Dit heb ik dus wel verdiend... Er kwam een meisje binnen met een frikandel speciaal: ik lust écht geen curry! Maakte niet uit, ze kreeg een nieuwe, maar nu met ketchup. De verkoopster gaf me een glimlach en deed de frikandel "stiekem" in mijn tasje 😧


Heel lief bedoeld natuurlijk, maar al sinds ik klein was lust ik geen frikandel. Die eet ik echt nooit. Maar dat zeg je natuurlijk niet als je die zo aardig toegestopt krijgt. Dus hij mocht gewoon mee naar huis. Waar ik een klein hapje probeerde: ja dat smaakte inderdaad nog zo als ik me herinnerde en niet lustte. Nog een hapje... die mayo, curry en uitjes was wel lekker, en dat had duidelijk de overhand. En de honger speelde natuurlijk  ook wel mee, lol. Uit m'n comfortzone dus, doe es gek: ik heb een hele frikandel speciaal opgegeten!

Chocolademilkshake als toetje :-)

Geen opmerkingen: