woensdag 12 juni 2019

Zwarte Kater (zonder naam)

Hier werd ik dus op slag verliefd op...
Maandag zag ik op Facebook een advertentie voor 4 kittens die nog een huisje zoeken. 10 weken oud, dus ze mogen al bij de moeder weg. Er was ook een helemaal zwart katertje bij... Nu heb ik altijd al ooit een helemaal zwarte kat willen hebben, en nu Foxy er niet meer is... đŸ˜ŋ

Hij heeft direct zelf al een lekker en veilig slaapplekje uitgekozen đŸ˜Ŋ




Vanmiddag zouden we hem gaan ophalen, in Coevorden. Maar op het laatste moment kon dat niet doorgaan, want de vrouw die hem aanbood moest vanmiddag naar Emmen toe... En ja hoor, ze wilde hem hier wel af komen geven. Nou precies dat dus! De bel ging op de afgesproken tijd, ze stond daar met het kitten in haar handen, zonder vervoersbox mee in de auto dus. Alsjeblieft, ik moet meteen weer weg hoor, doei!

Via PB had ik al van haar vernomen dat ie 10 weken is, ongeveer. Nee nog nooit ontvlooid of ontwormd (!!!) en nee ook geen inenting gehad. Kittenbrokken? Nee joh, ik geef ze gewoon die goedkope brokken van de Aldi! 🙀

Een kennis die kittenopvang doet had al even de foto's bekeken die zij geplaatst had, ook van de andere 3 kittens uit het nestje. Zij vond dat ze er wel allemaal gezond uitzien.

En dat bleek ook wel. Zodra hij op de grond stond ging ie de hele woonkamer uitgebreid verkennen. Hij liep overal  naartoe, ook midden over de vloer. Helemaal niet angstig of wegkruipen, en vol energie! En dat na een doodeng half uur in een auto voor het eerst... en hier ook alles vreemd met 3 vreemde mensen om hem heen: Char, Logan en ik.

Char had hem direct even op de kattenbak gezet, en een poosje later liep ie er zelf heen, en ging er op. Wat een dapper ventje! Wij verwachtten dat ie de eerste dag (of 2) wel onder een kast weggekropen zou zitten, doodsbang voor al dat nieuwe en vreemde...

En dussss... werd ie volgens afspraak om 2 uur hier afgeleverd, en zaten we om 4 uur met hem bij de dierenarts, die afspraak had ik gelijk gisteren al gemaakt 😉

Yep, hij zat echt totaal onder: enorm dikke vlooien! De dierenarts ging 1x met een kam over zijn  ruggetje en ze schrok er van. Zijn buikje voelde alsof het vol wormen zit, en ook dat was helaas geen verrassing.

Maar verder is alles helemaal goed, lichamelijk maar ook zijn gedrag. Hij at uit zichzelf braaf de aangeboden worm- en vlooienpilletjes op. Gaf geen kik bij de inenting maar bleef rustig liggen. Tussendoor scharrelde hij over de onderzoekstafel, nieuwsgierig naar beneden kijkend of ie er af zou durven springen... Nergens bang voor, en zo levendig als wat! 😸

Verder vond de dierenarts hem uitzonderlijk mooi. Prachtige bouw. Mooie lange staart! Die vacht wordt heel mooi als die vlooien en wormen weg zijn en hij goed eten krijgt, zei ze. Hij heeft soms een bruine gloed maar dat is volgens de dierenarts zijn ondervacht. En: ik denk dat hij uit zal groeien tot een heel mooie kater, ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijk wordt đŸ˜ē
 
Op de foto's zie je wit bij zijn oortjes en aan de zijkant van zijn koppie: daar zit te weinig haar. Dat zijn  dus geen witte haren, maar zijn huidje schemert er doorheen. Dat krijg je dus van al die vlooien đŸ˜ŋ
Weer thuis hebben we allereerst de handdoek uit de vervoersbox in de wasmachine gegooid, op 90 graden. De vlooien zouden door de pil binnen een kwartier allemaal morsdood zijn, en die wormen zullen er ook wel snel uit komen. Toen Char en Jade weg gingen (we hadden Logan  inmiddels omgeruild voor Jade), sprong hij op een stoel onder de grote tafel, waar ie nu al zo'n 1,5 uur ligt te slapen 😍

Geen wonder... hij zal wel bek-af zijn van al die vreemde nieuwe gebeurtenissen van vandaag! Daarbij dan nog de impact van die pillen + inenting... Maar dit gaat helemaal goed komen, we worden vast dikke vrienden. En ik ben erg blij met het gezelschap en de afleiding, net wat ik nu even nodig ben 😀

Voor ze weg gingen liep ie uit zichzelf naar Jade toe die op de grond zat. Zij mocht hem aaien, en hij begon hard te spinnen! Liet zich echt aan alle kanten kroelen, draaide even op z'n zij op de grond, draaide om Jade heen. Echt helemaal niet bang of zo, geweldig!


Wat er nog ontbreekt op zijn dierenpaspoort is zijn naam... wij komen er maar niet uit.
De keuze is:
Mr. Black - Shadow - Charcoal

Sinds Blogger steeds meer uitgekleed wordt kan ik hier helaas geen poll meer starten, dus stemmen op 1 van deze 3 namen (of de suggestie voor nog een andere om het extra lastig te maken) mag hieronder als reactie!

Namen die we wel hadden maar die het bij ons toch net niet halen zijn o.a.:
Loki, Droppie, Panter, Evil, Lucifer, Onyx, Prince, Espresso, Furby, Gizmo, Salem.

2 opmerkingen:

Mies zei

Aparte wending en een rare manier van vervoeren, zo van; red je er maar lekker mee :-( Maar wat een mooi beestje, enne, ik zou voor Shadow gaan. Zo te zien laat hij zich de kaas niet van het brood eten, pittig mannetje :-)

Christina zei

MiB voor mij. The last suit he'll ever wear 😁