woensdag 26 mei 2010

Rode Kruis collecte 20 t/m 26 juni

Dit jaar ben ik voor het eerst wijk-coördinator voor de jaarlijkse collecte van het Rode Kruis. Vorige week woensdagavond hadden we daar een bijeenkomst van, waar alles werd uitgelegd, en ik na afloop een gigantische doos meekreeg vol collectebussen, verzegelingen, id-bewijzen, papieren en formulieren.

Plus een lijst met 16 collectanten, die ofwel vorig jaar gecollecteerd hadden, of zich sindsdien opgegeven, voor mijn wijk.

De bedoeling is dat ik ongeveer vanaf vandaag alle 16 bel, en afspreek wanneer ik de collectebus kan komen brengen, en welke straat/straten men doet. Ik heb er vandaag al een paar gebeld: 2 komen morgen de bus ophalen bij mij thuis, en 3 moesten helaas stoppen, meest vanwege gezondheidsproblemen. Eén stopper zou de halve Kerspelflat doen, maar gelukkig: Eentje die morgen de bus bij me komt ophalen, bood gelijk aan dan maar de hele flat te doen, in plaats van alleen de helft waarvoor ze op de lijst staat :-D.

Zelf hoef ik niet te collecteren (maar het mag natuurlijk wel!). Mijn taak bestaat er vooral in de collectanten te begeleiden, en eventueel nieuwen te zoeken. Naast de 3 die zijn gestopt, had ik ook een aantal straten op mijn lijst staan waar nog geen collectant voor gevonden is. Ik ga dus mijn uiterste best doen er nog een paar bij te vinden. Maar lukt me dat niet dan is het helaas pindakaas...

Ik zou het natuurlijk wel heel erg leuk vinden om van mijn wijk een succes te maken, daarvoor doe je het tenslotte. Dus woon je in Emmen, en wil je in mijn wijk ook een straat doen (kost je slechts circa 2 uurtjes!) dan graag bij mij aanmelden! ;-)

Geen opmerkingen: