zaterdag 26 juni 2010

Een poosje vrij zijn...

Vandaag had ik echt h-e-l-e-m-a-a-l en totaal geen zin om te werken, en morgen moet ik weer. Ik vind mijn baantje nog steeds best leuk, en zoals dochterlief zegt: Het houdt je van de computer (een speciaal op mij toegepaste variatie van: Het houdt je van de straat).

Maar ik heb de hele eerste helft van dit jaar al meer gewerkt dan ooit. Veel meer dagen gemaakt dan verleden jaar. Vooral in mei en juni: Ik heb het hele voorjaar eigenlijk gemist, en nu is het alweer volop zomer! Een overdosis werken zogezegd ;-)

Er hangen nog steeds geen geraniums bij de voordeur (zoonlief: Mam hoe heten die rode dingen ook alweer waar jij zo van houdt? Je weet wel, wat je altijd naast je voordeur hebt hangen). In de tuin heb ik weinig meer gedaan dan nu en dan vegen en het hoogste onkruid er af en toe uit trekken. In de vijver moeten de van de winter overleden zuurstofplantjes nog steeds worden vervangen...

Ik moet nog steeds met tante Siet een heel speciaal kadootje voor Logan gaan zoeken, en daarna oom Henk en tante Siet meenemen voor kraamvisite, voordat kleinzoon straks al lopen kan... En ik wil, als oma zijnde, wat truitjes breien voor kleine Logan. Zodat ie er van de winter ook warmpjes bij loopt :-D

Door veel ziekte, vrije dagen en vertrokken collega's heb ik de afgelopen maanden gewoonweg een overdosis werken gehad. Vandaag op het werk was het vrij rustig, en ben ik es gaan bellen naar de 3 nieuwe collega's die per 1 juli beginnen, en die de afgelopen weken zijn ingewerkt, o.a. door mijzelf.

Het is me gelukt alle diensten waarvoor ik op het rooster sta tot 10 juli aan anderen te geven. Zodat ik na morgen als laatste loodje, hopelijk 12 hele dagen aan één stuk vrij ben! Hhhmm en wie weet plak ik 10 juli er ook nog aan vast, zodat er nog een paar dagen bij komen!

Mits er niet gebeld wordt natuurlijk dat er tussendoor iemand ziek wordt of vrij wil, maar daar ga ik nog even niet van uit. Morgen nog "eventjes" en dan heb ik hopelijk eindelijk tijd om allerlei achterstalligs te doen, en ook om eens weer op de fiets naar "het dorp" te gaan, of een lekkere wandeling te maken in het Bargerveen, enz. Voordat het straks weer winter is, en ik de hele zomer ook nog gemist heb ;-)

1 opmerking:

Caro zei

Er was helaas niet veel voorjaar om te missen, dus zo slecht was je timing niet. Maar er is wel veel zomer om te missen, dus heel goed gedaan. En ik zou nou ook echt eens vakantie nemen en met de baas afspreken dat je niet in de wacht staat voor ziekte en andere zaken. Dat heb je af en toe gewoon nodig, een echte vakantie.