woensdag 9 juni 2010

ING: Een KOUDE DOUCHE

Bij de ING bank loopt momenteel een actie: personaliseer je betaalpas voor 5 euro, of slechts voor 2,50 en wat Rentepunten. Rentepunten krijg je als je er spaart. Natuurlijk is de rente op spaargeld daardoor extra laag, en die Rentepunten heb je h-e-l-e-m-a-a-l niets aan. Je kunt allerlei dure nutteloze goederen er voor de helft mee betalen, en dan kosten ze nog steeds de helft meer dan wat je er na een beetje zoeken in de winkel voor betaalt.

Aangezien ik plenty Rentepunten bezit, leek het me leuk om voor E 2,50 een betaalpas te krijgen met de foto van kleine Logan erop. Aangevraagd, waarbij direct 2,50 + rentepunten van mijn saldo's werden afgetrokken. De foto ge-upload, dat zag er keurig uit. Daarna de persoonlijke gegevens netjes ingevuld: NAW, plus pasnummer en vervaldatum. Weinig wat daar mis mee kan gaan, zou je denken... Even later kwam er een email dat het gelukt was, en dat ik de pas binnen 5 werkdagen tegemoet kon zien.

Echter, zover kwam het niet. Na 3 dagen had ik al een brief in de bus dat het helaas niet gelukt was: Probeer nog eens, of bel 0900-xxxx (a 10 cent per minuut). "Probeer nog eens" was natuurlijk geen optie, dan zou ik ook weer opnieuw betalen, en wie zegt me dat het dan wel zou lukken?

Dan maar bellen: Dit nummer kost 10 cent per minuut. Vervolgens hoor je een heel lang bandje waarop wordt verteld dat alles wat je wilt weten, ook wel op de website te vinden is. Dan een ellenlang menu door. Uiteindelijk een mevrouw van de Rentepuntenwinkel, die me aanraadde om de klantenservice van de bank zelf te bellen. Want: Die pasjes gaan wij niet over, die maakt de bank.

Helaas trapte ik daar in en belde de bank. Alweer 10 cent per minuut. Die meneer die ik er na vele minuten eindelijk voor kreeg, liep met mij de hele vragenlijst door, en jawel, alles wat ik ingevuld had klopte. Waarop zijn conclusie was dat hij niet kon zeggen wat er mis was gegaan, en... dat ik het nog maar eens moest proberen.

Ik werd nu een tikkie boos, en zei dat ik mijn geld terug wilde, om de kosten te dekken van al die 10-cent-per-minuut die ik nu al kwijt was. En dat ik het zeker niet nogmaals proberen ging, want als hij niet kon zeggen wat er mis gegaan was, wie zegt me dan dat het de volgende keer wel lukt?

Mijn geld terug (en de rentepunten) kon wel, maar daar moest hij een aanvraag voor doen. Hij had mijn telefoonnummer daarvoor nodig en vroeg me toen om "even" te wachten tot hij die aanvraag klaar had. Nu mag ik wachten wanneer ik mijn 2,50 terug krijg. Eraf halen kunnen ze wel direct, maar als je het dan terug wilt...

Wat een ontzettend slechte service! Naast dat het ze niet lukt om een eenvoudige aanvraag voor een betaalpas goed af te ronden, en vervolgens niet kunnen zeggen wat er dan mis ging... Staat er in die brief een nummer dat me fout doorverwijst, en ben ik minstens zoveel geld kwijt aan 2 servicenummers als het bedrag dat ik onmiddellijk van ze terug behoor te krijgen :-(

Bij de brief zat ook een invulformulier, voor geval ik gewoon een nieuwe pas nodig had, en dus niet alleen maar voor de leuk een gepersonaliseerde. Dat formulier kon teruggezonden worden in de bijgaande antwoordenvelop: Let u er wel op dat het adres duidelijk zichtbaar is achter het venster van de envelop. Welk venster??? Het was een dichte envelop... (Ja, zei dochter, Dat is ook een leuke).

IK WIL DE POSTBANK TERUG !!!!!

6 opmerkingen:

Sabine zei

helemaal mee eens! ik vond de postbank ook stukken fijner en prettiger werken! Ik zal maar geen boekje open doen van waar ik allemaal tegen aan ben gelopen bij de ing maar het spreekt voor zich dat dat er wel veel zijn haha :P

Caro zei

Ik ben stukje bij beetje aan het overstappen naar de ASN en die krijgen van mij wel een warme douche. Ik heb nog een creditcard nodig (heeft ASN (nog)niet), maar als de aanvraag van een nieuwe rond is gaat de ING-rekening in het verdwijnputje. Nou ja, niet opzeggen (want dat gaat haast niet) maar gewoon betaalpakket opzeggen en rekening op nul. Dan houden zij er kosten aan en verdienen niks....weten ze ook eens hoe dat voelt ;-)

Aragog zei

ASN ken ik niet...

Ik wilde al weggaan toen ze Postbank overnamen en ik ineens klant was van een bank die er heel slecht voorstaat, ipv een zeer solide Postbank die ik wel vertrouwde. Maar toen ik es ging rondkijken kon ik geen goed alternatief vinden. ABN? lol! Ik zal eens gaan zoeken naar die ASN!

Wel heb ik toen al mijn spaargeld bij ING weggehaald en op MoneYou gezet. Dus daarvan profiteren ze in elk geval al niet meer ;-)

Aragog zei

Ach Caro, en al je rentepunten dan? Die raken allemaal vervallen als je ze niet gebruikt... *rolt lachend over de vloer*

Caro zei

Het enige zinvolle wat ik ooit met die rentepunten gedaan heb was paraplu's aanschaffen voor mij en mijn hele familie. Van die mooie stormbestendige.

www.asnbank.nl

En als die rekening in het vergeetputje raakt, en ze schrijven af en toe rentepunten af, dan hoor ik tenminste nog wat van ze. Net als van verre familie na de ruzie over de erfenis he? *rolt mee*

AnneRie zei

Wat een slechte zaak. Mijn spaargeld staat ook al een tijdje bij een andere bank voor meer rente dan die schamele 1.5% bij ING.