zaterdag 31 juli 2010

Clivia in bloei

Ongeveer 25 jaar geleden, of nog langer, vond ik haar achter de schuur op de boerderij van m'n toenmalige schoonzus. Weggegooid. Ik vond haar wel leuk en nam haar mee naar huis, en schijnbaar vindt ze het fijn bij mij :-)

De afgelopen zeer warme periode heb ik erg veel gewerkt. Hij staat voor het raam in de volle zon, en heeft toen te weinig water gekregen. En dan gaat ie dus bloeien. Zoals mijn vader, die vroeger kweker was, altijd zei, naar een beroemde reclameslogan: Bloemen houden helemaal niet van mensen! Verwaarloos je planten, zet ze desnoods maandenlang in de logeerkamer en kijk er niet naar om, en ze doen het geweldig ;-)

De foto had ik van de week gemaakt, en kwam ik op het werk vanmiddag weer tegen op mijn mobieltje (die nog steeds niet met m'n pc praten wil). Ik heb toen de foto hierheen gemaild, deze keer heb ik zelfs al gelijk een onderwerp mee kunnen sturen. Alleen stond er Clvia, want mijn mobieltje maakt zelf wel uit wat voor woord er komt te staan. Ik heb dat net veranderd in Clivia (ja Gelkinghe, dat is van die zuster, hoewel die ook heel erg van Fucksia's hield). Morgen moet dochter maar eens kijken hoe je die automatische woorden uitschakelt.

Want ze komen morgenmiddag bij mij in de tuin barbecueën, en omdat ik werkte deed zij de boodschappen vandaag. Waarop ik haar een sms stuurde: Spitskool niet vergeten? Want Spitskool, dat maakte dat eigenwijze mobieltje ervan, hoe ik ook probeerde om Houtskool te typen! Waarop er een sms van dochter terug terugkwam met ???, en ik haar alsnog moest bellen :S

1 opmerking:

Gelkinghe zei

Is dat nou de blom van de zuster?