woensdag 7 juli 2010

Nieuwe Monitor

Op 28 juli 2007 kreeg ik van zoonlief een Belinea 19 inch TFT monitor, omdat ik volgens de kids helemaal verkeerd achter m'n pc zat vanwege een knots van een ouderwets beeldscherm.

Een paar weken geleden begon die nu en dan op zwart te gaan. Eerst hielp het dan nog om hem uit- en weer aan te zetten, maar uiteindelijk hielp dat ook al niet meer. Ik heb hem toen naar dochterlief gebracht om er eens naar te kijken. Als reserve monitor had ik nog een heel oude 15 inch joekel die ooit van dochterlief was, dus beeld had ik wel.... Ik dacht misschien vol met stof, zij dacht misschien een software probleem. Ze heeft van alles geprobeerd, maar niets hielp: Ook bij haar ging ie steeds sneller en langer op zwart :-(

Vanmiddag zijn we samen even het dorp in gegaan. Zij had wat boodschapjes daar, en ik wilde nu een nieuwe monitor. Want dat oude bakbeest heeft een veel kleiner scherm dan ik inmiddels allang gewend ben, en ik zat ook weer helemaal in een verkeerde houding.

Op internet vond dochter dat Norrod een vergelijkbare Acer had voor 110 euro. Slik! Ik blijf maar geld uitgeven aan m'n pc. Verleden jaar toen ik m'n nieuwe pc kocht, dacht ik dat ik daar weer jaren van af was. Maar een paar maanden terug een nieuwe videokaart, en nu dit weer :-(

Voor haar boodschappen kwamen we vlakbij Dixons, waar ik ook even wilde kijken. Ik zag er een schitterend mooi scherm, enorm groot, en bijna 500 euro. De verkoper kwam naar me toe en vroeg of ik die mooi vond. Het scherm wel maar de prijs niet! Dochterlief zei een stukje verderop: Je moet deze nemen mam. Weer 19 inch breedbeeld, en dezelfde prijs als bij Norrod: E 109,99.

  • Verkoper: vind je die monitor ook wel mooi dan?
  • Aragog: het scherm wel, maar de prijs niet, het komt nogal ongelegen, en het is wel weer een hele uitgave :-(
  • Verkoper: En als ik er dan eens een rond bedrag van maak?
  • Aragog: Dan begin ik hem al een stuk mooier te vinden :-D
En dus heb ik nu een splinternieuwe Samsung monitor van 19 inch (47 cm) breedbeeld, voor E 99,99. Dochter: Ik dacht dat hij er een ronde prijs van zou maken? lol

De stukkende monitor staat nog bij dochter, die hem voor mij weg wilde gooien. Ik heb haar net gebeld om daar even mee te wachten, want ik las net mijn logje van toen ik die Belinea van zoon kreeg, met de reacties erop. Eentje daarvan was van Gelkinghe, die vertelde dat de zijne stuk ging, nog net binnen de garantietermijn van 3 jaar. En op 28 juli is het 3 jaar geleden dat ik die Belinea kreeg. Ik ga dus eerst op zoek naar een garantiebewijs e.d. Wie weet kan ik daarvoor dan nog een reserve krijgen, ipv het enorme 15 inch geval (niet breedbeeld) dat al 10 jaar oud is (er zit een stickertje op van het jaar 2000) en dat ik nog altijd als reserve in huis heb.

Die oude monitors waren mega zwaar, enorm groot, maar... die gingen wel 15 a 20 jaar mee! Kom daar maar eens om bij een modern plat beeldscherm! Hoe geavanceerder, hoe eerder stuk :-(

2 opmerkingen:

hanry zei

Vervelend om zo plots zo'n uitgave te moeten doen.

Gelkinghe zei

De oude zou nog wel eens repareerbaar kunnen zijn omdat er iets aan de stroomtoevoer mankeert (kwestie van een klein dingetje, waarvan ik de naam nu even vergeten ben).